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
auto
2024. 04. 19. péntek

Egy ideje már keringenek képek az interneten egy új Tesla belső színről, új anyagról, és ezeket többnyire Franz Von Holzhausenhez, a cég főtervezőjéhez kötötték. Logikus volt a következtetés, hogy a cég bővíti a gyári kínálatot.

De nem ez történt.

Banbū

A feltételezett kapcsolat egyébként nem volt teljesen alaptalan, hiszen a képeket a tervező felesége, Vicki von Holzhausen jegyezte, így elég logikus volt az elmélet. Most azonban kiderült, hogy nem teljesen erről van szó.

Az Unplugged Performance amerikai tuningcég friss sajtóközleménye tesz pontot a találgatások végére. A kiadvány szerint a vállalkozás együttműködik Vicki von Holzhausen cégével, amely szimplán csak férje családnevét viseli, és kifejezetten műbőr ruházati kiegészítőkkel és anyagokkal foglalkozik. A von Holzhausen csapata kifejlesztett egy bambusz alapú, teljesen újrahasznosítható anyagot, ami állítólag olyan vajpuha, mint a báránybőr, karc-, folt- és vízálló, valamint természetesen nem állati eredetű. A fantázianeve Banbū.

A kétségkívül igen tetszetős, világosbarna színű belső persze nem olcsó mulatság, az ajánlatok nettó 30 ezer dollártól, azaz 11 millió forinttól indulnak egy teljes Model 3, Y, S vagy X belsőre – minden kocsiba 100 munkaórát fektetnek. Állítólag lesz majd ilyen a Roadsterre és a Cybertruckra is, amint gyártásba kerülnek.

A kínálat részét képezik egyébként prémium Alcantara borítások is az utastér többi részére, ezek persze felárasok.

Az egyedi, rendelésre történő gyártás idén télen kezdődik az észak-amerikai ügyfelek részére, jövőre pedig Európába kívánnak terjeszkedni.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.