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
auto

Miért kell 5 hónapot várni egy berlini Tesla javítására?

elektromos autó
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

A Teslák kapcsán a tulajdonosok egyik gyakori kritikája, hogy sokat kell várni az autók javítására egy baleset után. Erre régebben az volt a magyarázat, hogy az alkatrészeket Amerikában, illetve Kínában gyártják, és nincs mindig minden készleten az európai raktárakban.

A berlini Model Y kapcsán azonban új kifogásokat kell gyártania a vállalat képviselőinek.

012

A mostani történet nem csak azért ciki, mert egy egyszerű koccanásos baleset javítása öt hónapot vesz igénybe, vagy mert a cég kommunikációja már sokadszor hagy kívánni valót maga után. Az eset azért duplán kínos a vállalatnak, mivel a kérdéses autó egyike azon harmincnak, amit a márciusi hivatalos gyáravató alkalmával adott át Elon Musk, a cég vezetője.

Giga Berlin: ott voltunk a Tesla gyáravatóján

A szerencsétlen baleset a 12-es számú autóval történt, mégpedig mindössze kettő nappal később, amikor egy figyelmetlen autós balesetet okozott, majd a vétlen fél a kocsiját beletolta a Tesla bal hátuljába. Az esetet a Model Y fedélzeti kamerája is megörökítette.

A tulajdonos természetesen rögtön felkereste a szervizt, ahol egy elfogadható, 10 napos határidővel vállalták a javítást. A kár 20 ezer eurós, mert többek között a hátsó csomagtér is cserére szorul, egy ilyen drága és új autót pedig nem csak kikalapálnak okosba’. De hát nyilván a költségeket fedezi az audis kolléga kötelezője, c’est la vie. A történetnek ezzel talán vége is lenne, csakhogy még mindig tart.

A teslamag.de beszámolója szerint ugyanis még most, három hónappal később is alkatrészre vár a kocsi – kész szerencse, hogy legalább csereautót kapott a tulaj, még ha az egy kis akkus Model 3 is. A szerviz most augusztusra ígéri a javítást, ami egy laza öt hónapos átfutást jelent.

Az esethez tudni kell, hogy a karosszériamunkákat nem a Tesla márkaszerviz, hanem egy harmadik fél, az autógyártó hivatalos, minőstett partnere végzi, de alapvetően a csúszásban amúgy sem ők a hibásak, hiszen a Tesla nem szállítja le a szükséges darabokat. Még frusztrálóbb, hogy a tulajdonos úgy tudja, a cserealkatrészek már össze is vannak készítve a német gyárban, csak a szervizbe nem jutottak még el. Még azt is felajánlotta, hogy elmegy értük, de erre sem kapott pozitív választ.

A biztosítója eredetileg felajánlotta neki, hogy rendelhet egy új autót, hiszen a baleset ténylegesen vadiúj, kétnapos kocsival történt. Csakhogy ez nem egy mezei példány, hanem az első 30 egyike volt, ezért a javítás mellett döntött.

Mondanunk sem kell, már megbánta.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.