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
auto
2024. 04. 16. kedd

1200 lóerővel érkezik a Maserati első villanyautója

elektromos autó

Hétfőn délelőtt bemutatkozott a Maserati ikonikus GranTurismo sportautójának vadonatúj generációja. Ez lesz az olasz márka legelső olyan modellje, amelyet már 100%-ban károsanyag-kibocsátásmentes, tisztán elektromos hajtáslánccal is megvásárolhatnak majd az ügyfelek.

Mint korábban beszámoltunk róla, a Maserati elektromos autóinak termékvonalát a Folgore elnevezés jelöli, és az elmúlt hónapokban a gyártó nem is nagyon próbálta titkolni, hogy mely modelljeit dobja piacra villanyos hajtással. Márciusban bemutatkozott a Grecale Folgore, amely ugyan elsőként képviselte a kipufogó nélkül gyártott Maseratik sorát a kamerák előtt, a piacra másodikként érkezik a GranTurismo után. Ezeket újabb villanyautók követik, 2025-re minden Maserati kap elektromos változatot, a Stellantis elektrifikációs stratégiáját követve pedig 2030-ra teljesen leállítja belsőégésű motoros járműveinek értékesítését.

Ilyen a Maserati elektromos sportterepjárója

A GranTurismo Folgore erőteljes hajtásáról három, egyenként 300 kW-os villanymotor gondoskodik (egy elöl, kettő hátul), így 900 kW-on, több mint 1200 lóerőn tetőzik a rendszer teljesítménye. Ebből nagyjából 760 lóerős folyamatosan elérhető. Ehhez mintegy 1350 Nm azonnal felszabaduló nyomaték társul, ami olyan brutális gyorsulást eredményez, hogy akár 2,7 másodperc alatt is fel lehet éni 100 km/h-ra nulláról, a végsebesség pedig 320 km/h. Az autó 800 voltos technológián alapul, és a Formula E-ből származó legkorszerűbb műszaki megoldásokkal lett kifejlesztve. Akkumulátorának bruttó kapacitása 92,5 kWh (nettó 83 kWh), de arról nem tett közzé információt a cég, hogy mennyi a hatótávja a járműnek.

Az aksiba 5 perc alatt nagyjából 100 kilométert be lehet tölteni a 800 V által kínált maximális 270 kW töltési teljesítményt kihasználva. 400 V-on 50 kW-ot bír el az akku, AC hálózaton pedig 22 kW a plafon.

A Maserati állítása szerint a GranTurismo Folgore a legalacsonyabban fekvő elektromos autó a piacon, és mindössze 1353 mm magas, ami annak köszönhető, hogy az akkumulátor speciális T-alakú elrendezése nem veszélyezteti a modell sportos jellegét. A kocsi egyébként 4959 mm hosszú és 2113 mm széles tükrökkel együtt, csomagtartójában 270 liternyi helyet lehet kihasználni. A cég megerősítette, hogy készül belőle kabrió változat is.

Habár az utastérről nem tett közzé fotókat a vállalat, a felszereltséget gazdagítja a 12,3 colos központi érintőkijelző, a 12,2 colos digitális kijelzőegyüttes, a vezeték nélküli Apple CarPlay, Android Auto, és Baidu CarLife tükrözés, a konfigurálható Head-Up Display, valamint a digitális visszapillantó tükör.

A GranTurismo Folgore gyártására a mirafiori létesítményben kerül majd sor Olaszországban, kiszállítása várhatóan a jövő év nyarán kezdődik. Sajtóértesülések szerint nagyjából 170.000 dolláros árcédulára kell számítani.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.