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
auto
2024. 04. 26. péntek

Megfizethető villanyautó lehet a Citroën C3

elektromos autó

Már készül a Citroën népszerű kisautójának, a C3-nak a tisztán elektromos változata, és a fejlesztés fókuszpontjába az elektromos mobilitáshoz való egyszerű hozzáférést helyezik – árulta el Laurent Barria, a márka egyik igazgatója a brit Autocar magazinnak. Barria elmondta, hogy ez lesz az első olyan gyártásba szánt Citroën, amely már a márka új logóját fogja viselni, ami azt jelenti, hogy a közeli jövőben, vélhetően a jövő évben sor kerülhet a villanyautó premierjére, de a forgalmazás majd csak az évtized közepe felé indul, a modell következő generációjának érkezésével.

A francia vállalat a múlt héten mutatta be Oli nevű elektromos tanulmányát, amely azt hivatott prezentálni, hogyan lehet az alkatrészek számának csökkentésével, új anyagokkal, innovatív megoldásokkal mérsékelni az autók komplexitását, és ezáltal csökkenteni az árukat. A C3 EV stílusát és felépítését nagyban meghatározza majd ez a koncepcióautó, de az Ami elektromos mopedautóból is merítenek ihletet a fejlesztők.

A franciák megépítették az olcsó elektromos Hummert

Műszaki tulajdonságokról egyelőre korai beszélni, de a városi kisautó aligha fog nagy akkumulátort kapni. Az Oli tanulmány egyébként egy 40 kWh-s aksit használ, amellyel a hatótávolság körülbelül 400 kilométerre tehető. Ehhez azonban hozzájárul az is, hogy azt a járművet maximálisan minimalista szemléletben alkották meg, ott spóroltak, ahol csak lehet, így zömök terepjárós külseje ellenére igencsak könnyűre sikerült az autó. A tervezők elmondták azonban, hogy habár az Oliban használt megoldásokat sorozatgyártásba szánják, némelyik akár hónapokon belül felhasználható lehet, másokra viszont évekig kell még várni. Hogy pontosan mit tudnak applikálni a C3 EV-ben, ami jelentős költségcsökkenést okozhat, azt egyelőre nem tudni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.