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 A Stellantis még viszonylag új név az autópiacon, de természetesen a céget alkotó márkák sok évtizedes hagyománnyal rendelkeznek. Így van ez a Jeep esetében is, amely talán a világ egyik legismertebb terepjáró márkája – azon kevés cégek egyike, amelynek márkaneve egy kategória, egy autótípus köznapi elnevezése lett, mégpedig globálisan. A kínai kaland azonban csúfos véget ért: csődöt jelentett a helyi leányvállalat. Nem hiába kelt ki magából Tavares Ahogy arról nemrég mi is beszámoltunk, a világ negyedik legnagyobb autógyártója, a Stellantis vezére nemrég élesen bírálta mind az európai mind a kínai döntéshozók tevékenységét az autóipar jövője kapcsán. Az EU a szigorú kibocsátási normákkal és a 2035-ös elektromos átállással húzta ki nála a gyufát, a kínai rezsim pedig szerinte túlzottan védi a hazai márkákat és ellehetetleníti a nyugati cégek ottani működését, térnyerését. Utóbbi kijelentések kapcsán megemlítettük, hogy a cég megszünteti az együttműködést a helyi GAC márkával, amellyel közösen gyártották a Jeep autóit az országban. A lépésre azután szánták el magukat az amerikai-francia-olasz vállalatnál, hogy meghiúsult az a tervük, amelynek értelmében 50%-ról 75%-ra emeleték volna részesedésüket a vegyesvállalatban. A Reuters friss információi szerint most a kínai leányvállalat hivatalosan is csődöt jelentett, mivel 1 milliárd dollár körüli vagyonához képest 111 százaléknyi kötelezettségei vannak. A GAC és a Stellantis közös gyára idén májusban csak egyetlen autót adott el, a nyugati partner pedig átállt az importra a Jeep márkánál és hasonlót fontolgat a Citroën és a Peugeot kapcsán is. Utóbbiakat egyébként egy másik kínai céggel közös vegyesvállalatban gyártják. A Reuters által megkérdezett kínai autóipari szakértő szerint a Jeep legnagyobb baja az volt, hogy nem követte a helyi piac változásait, és az 1980-as évek stratégiájával próbált meg autókat árulni a 21. században. A Stellantis egyébként hivatalosan 20 milliárd eurós bevételt remél Kínából 2030-ban, de kérdés, hogy ez helyi gyártás nélkül megvalósulhat-e. Kiakadt a Stellantis vezére Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!