Milyen egy Hyundai Ioniq 325 ezer kilométer után?
Bő két éve, 2020 nyarán összehasonlítottuk egy 272.000 kilométert futott 2017-es Hyundai Ioniq (28 kWh-s) valós hatótávját egy 55 ezret futott példánnyal, mert nem akartuk elhinni, hogy az akku még 2000 ciklus után is 100%-os állapotban lehet, ahogy azt az autó a diagnosztikája magáról állítja. A teszt eredménye egyszerre volt meglepő és meggyőző. A tesztről cikk és videó is készült, aki nem ismeri, érdemes pótolni.
Egy olvasónk felvetésére megkerestem Valkót, hátha még mindig nála van az Ioniq.
Szerencsénk van, azóta is örömmel használja, így kifaggattam, milyen futásnál jár, volt-e bámilyen meghibásodás, mennyit költött az autóra.
Az autót 2020-ban vásárolta, sem a taxi előélet, sem a magas futás nem volt titok, cserében az akkori piaci árak alatt körülbelül 1,5 millió forinttal sikerült megvenni az Ioniqot.
Két és fél év alatt 50.000 kilométerrel nőtt a futásteljesítmény és ezalatt csupán kétszer kellett szervizbe vinni. Mindkét esetben típushibának tekinthető problémával.
2021-ben az autót utolérte a töltőretesz probléma, amely az Ioniq tulajok rémálma. A töltőkábelt reteszelő mechanizmus elfáradása miatt az autó nem tudja reteszelni a töltőkábelt, vagy nem engedi el a kábelt, ha épp töltés közben történt a hiba. Ez az aprónak tűnő hiba azért tud kellemetlen lenni, mert reteszelés nélkül az autó nem kezdi meg a töltést, így tréler lehet a vége. Szerencsés esetben a töltőretesz vészkioldó bowdent megrángatva 1-2 sikeres töltést még nyerhetünk, így az autó saját lábán mehet a szervizbe. Ennek a hibának a javítása kb. 150.000 forintba került.
2022-ben a villanymotor csapágyait kellett cserélni. Sajnos az autó túlságosan későn került szervizbe, így ez a mutatvány fájdalmasabb volt, kb. 600.000 forintra rúgtak a költségek. Olcsóbb is lehetett volna, ha a zaj megjelenésekor azonnal szervizbe siet.
A szkeptikusokat el kell keserítsem, az autó akkujával és a hatótávval azóta sincs probléma. Ha pusztán a matekot nézzük, határozottan jó döntés volt több mint egymillióval piaci ár alatt megvenni a sokat futott ex-taxit, hisz a ráköltött összeg meg sem közelíti az árelőnyt, és persze az sem biztos, hogy egy kevesebbet futott autón nem következtek volna be ugyanúgy a fenti meghibásodások.