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
auto
2024. 07. 27. szombat

Milyen egy Hyundai Ioniq 325 ezer kilométer után?

villanyautózás a gyakorlatban

Bő két éve, 2020 nyarán összehasonlítottuk egy 272.000 kilométert futott 2017-es Hyundai Ioniq (28 kWh-s) valós hatótávját egy 55 ezret futott példánnyal, mert nem akartuk elhinni, hogy az akku még 2000 ciklus után is 100%-os állapotban lehet, ahogy azt az autó a diagnosztikája magáról állítja. A teszt eredménye egyszerre volt meglepő és meggyőző. A tesztről cikk és videó is készült, aki nem ismeri, érdemes pótolni.

Villanyautó közel 300 ezres futással – hányszor cseréltek akkut?

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

Egy olvasónk felvetésére megkerestem Valkót, hátha még mindig nála van az Ioniq.

Szerencsénk van, azóta is örömmel használja, így kifaggattam, milyen futásnál jár, volt-e bámilyen meghibásodás, mennyit költött az autóra.

Az autót 2020-ban vásárolta, sem a taxi előélet, sem a magas futás nem volt titok, cserében az akkori piaci árak alatt körülbelül 1,5 millió forinttal sikerült megvenni az Ioniqot.

Két és fél év alatt 50.000 kilométerrel nőtt a futásteljesítmény és ezalatt csupán kétszer kellett szervizbe vinni. Mindkét esetben típushibának tekinthető problémával.

2021-ben az autót utolérte a töltőretesz probléma, amely az Ioniq tulajok rémálma. A töltőkábelt reteszelő mechanizmus elfáradása miatt az autó nem tudja reteszelni a töltőkábelt, vagy nem engedi el a kábelt, ha épp töltés közben történt a hiba. Ez az aprónak tűnő hiba azért tud kellemetlen lenni, mert reteszelés nélkül az autó nem kezdi meg a töltést, így tréler lehet a vége. Szerencsés esetben a töltőretesz vészkioldó bowdent megrángatva 1-2 sikeres töltést még nyerhetünk, így az autó saját lábán mehet a szervizbe. Ennek a hibának a javítása kb. 150.000 forintba került.

2022-ben a villanymotor csapágyait kellett cserélni. Sajnos az autó túlságosan későn került szervizbe, így ez a mutatvány fájdalmasabb volt, kb. 600.000 forintra rúgtak a költségek. Olcsóbb is lehetett volna, ha a zaj megjelenésekor azonnal szervizbe siet.

A szkeptikusokat el kell keserítsem, az autó akkujával és a hatótávval azóta sincs probléma. Ha pusztán a matekot nézzük, határozottan jó döntés volt több mint egymillióval piaci ár alatt megvenni a sokat futott ex-taxit, hisz a ráköltött összeg meg sem közelíti az árelőnyt, és persze az sem biztos, hogy egy kevesebbet futott autón nem következtek volna be ugyanúgy a fenti meghibásodások.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.