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
auto
2024. 04. 20. szombat

Audi: jövőre mutatkozik be az utolsó belsőégésű platform

üzlet

A Volkswagen Csoport prémium márkája is megtartotta éves sajtótájékoztatóját, ahol kiderült, hogy a csökkenő eladások ellenére jó évet zártak.

Azt is elárulták, hogyan halad tovább az elektromos program.

Ismerős kép

A Volkswagen Csoporton belül az Audi is egy csoportot alkot – hozzájuk tartozik a Bentley és a Lamborghini, de a Ducati motorgyártó is.

Ahogy azt már más autógyártóknál is láttuk, az eladások darabszáma náluk is tovább csökkent 2022-ben, amelyet a gyártó a háborúval és az ellátási láncok problémájával magyaráz. A helyzettel viszont éltek, ők is a drágább modelleket vették előre a gyártásban, így növelni tudták a nyereséget.

Így az Audi csoport 2022-ben 1,64 millió autót adott el (-3 százalék), ám 61,7 milliárd eurós bevétel mellett az adózott nyeresége 7,1 milliárdra nőtt (+38 százalék).

Természetesen a legnagyobb darabszámot az Audi márka képviselte, az 1,64 millióból mindössze 24.407 volt Bentley, vagy Laborghini.

A Ducati egyébként 61 ezerre növelte eladásait, és azt is bejelentették, hogy a jövőben 100 helyszínen közös kereskedésben lesznek majd megvásárolhatóak a motorok és a négykarikás emblémájú autók.

Elektromos átállás

Minket természetesen az érdekelt legjobban, hogyan alakulnak a vállalat elektromos tervei. Azt már korábbról tudtuk, most pedig újfent megerősítették, hogy

2026-tól már csak tisztán elektromos modelleket mutatnak majd be, 2033-tól pedig beszüntetik a belsőégésű motoros típusok forgalmazását.

Persze ezen tervek hátterében ott van egy kérdőjel amiatt, hogy Németország vezetésével pár keleti uniós tagállam, így hazánk is vétóval fenyeget, amennyiben nem garantálják, hogy e-benzinnel továbbra is lehet majd autókat árulni. A gyártó ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy

ők már világossá tették, merre vették az irányt, de azért ettől függetlenül nem örülnek a politikai döntések csiki-csuki játékának és szeretnék ha a vitát mielőbb lezárnák, és egyértelmű lenne, mikortól lép életbe a tiltás.

Az Euro 7 norma kapcsán arról beszéltek a vállalat képviselői, hogy értik a környezetvédelmi célok fontosságát, de két év egyszerűen nem elég arra, hogy minden modelljük megfeleljen az új, szigorúbb normának.

A vállalat azt is megerősítette, hogy tavaly 44 százalékkal nőttek elektromos modelljeinek eladásai – erről már január közepén beszámoltunk, ahogy azt is elmondtuk, hogy a márka eladásainak 7,3 százaléka volt tisztán elektromos tavaly.

Elsők és utolsók

Az Audi első autója az új Premium Platform Electric (PPE) elektromos platformon a Q6 e-tron lesz, amelynek tesztelése már az utolsó fázisban van, és az év második felében már álca nélkül is megmutatják.

A beruházások kétharmada az elektromos és digitális programokra megy.

2025-ig összesen 20 új modellt mutatnak be, amelyből több, mint 10 teljesen elektromos lesz, 2027-re pedig minden szegmensben kínálnak majd villanyautót.

A vállalat azt is bejelentette, hogy úgy döntöttek lesz egy villanyautójuk a Q4 e-tron alatti kategóriában is, de erről egyelőre semmit nem akarnak elárulni.

Az Audi igyekszik kicsit rendbe tenni az autó elnevezését is. Még emlékszünk rá, mennyire szerencsétlen volt az egyszerű e-tron elnevezés az első nagy elektromos SUV kapcsán. Egyrészt azért mert azóta már több villanyautót is bemutattak, amelyek mind kaptak egy hagyományos típusnevet is (pl Q4 e-tron, Q6 e-tron) kivéve az első modellt. Másrészt azért is , mert az e-tron jelzőt már korábban is használták, csak akkor éppen hibridekre.

Audi Q6 e-tron

Most az új struktúra szerint a páratlan számú típusok belsőégésű motorosok, a párosak pedig tisztán elektromos villanyautók lesznek. Ennek megfelelően utólag meg is változtatták az eredeti e-tron SUV nevét, amelyet mostantól Q8 e-tron és Q8 e-tron Sportback néven forgalmaznak.

2024-ben is lesz egy fontos premier, bemutatkozik a Premium Platform Combustion (PPC), amely az utolsó belsőégésű motoros autóknak szánt platformjuk lesz, és erre épül majd az A4 és az A6 utolsó hagyományos generációja, amelyeket 2033-ban nyugdíjaznak.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.