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
auto

Még gyorsabb infotainment rendszert kapnak a Mercik

egyéb
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

Na nem mintha az Nvidia ne tudna elég gyors hardvert gyártani, de úgy néz ki egyre népszerűbb a Qualcomm megoldása az autógyártók körében.

Érkezik az MBUX harmadik generációja is.

A legújabb

Az autógyártók infotainment rendszereit mostanra már, talán csak a legolcsóbb kategória kivételével, tisztességes LCD vagy OLED képernyőkkel szerelik, amelyek a besütő nap fénye mellett is kontrasztos képet biztosítanak, de a rendszer sebessége, válaszideje, sokszor még kívánnivalókat hagy maga után. Ez részben szoftveres probléma, a kód egyszerűen nincs megfelelően optimalizálva, ám a múltban gyakori volt az is, hogy a vas, azaz a képernyőt kiszolgáló mini számítógép volt túl gyenge, vérszegény, egy öt évvel korábbi, vagy még régebbi mobiltelefon erőforrásait használta.

Persze a Mercedes már régóta nem a sereghajtók táborát erősíti ezen a téren.

Az eredeti MBUX operációs rendszer 2018-ban az Nvidia Reilly PX megoldását használta az alap és közepes árszintű modellekben, és az Nvidia Parker 128-at kapták meg a drágább autók. Mindkét esetben 8 GB DDR4 RAM és egy 6 magos ARM rendszerű processzor egészítette ki a grafikus magokat a 16 nm csíkszélességgel gyártott lapkákon.

Mercedes EQE SUV

2021-ben az új S-osztályban debütált az MBUX2, amely frissített hardvert is kapott. Ismét az Nvidia volt a hardver beszállítója, ám immár a Xavier SoC adta a rendszer lelkét, amely kicsit frissebb CPU magokat és az olcsóbb autókban 384, a négyképernyős EQS-ben 512 grafikus magot kapott. Az autógyártó a frissítésnél duplázta a memória mennyiségét is 16 GB-ra, és immár a hagyományos merevlemezek helyett SSD-ket szerelt az autókba.

Az Automobilwoche német szaklap most arról számolt be, hogy az MBUX3 a gyártó operációs rendszerének legújabb verziója is új hardvert kap majd, ám az autógyártó beszállítót vált, és az Nvidia helyett a Qualcomm SoC-ját választotta. Az újdonság most a vadonatúj E-osztállyal érkezik és azt a Snapdragon Digital Chassis nevű hardvert tartalmazza, amely a világ okostelefonjainak harmadában megtalálható lapkák rokona. A Qualcomm egyébként nem csak a Mercedesnek szállít, a Stellantis, a Renault a Volkswagen és a BMW is dolgozik velük, de ázsiai gyártók is az ügyfélkörbe tartoznak

A chipgyártó honlapja szerint a Snapdragon Digital Chassis négy komponensből áll és az autó adatkapcsolatát, a műszerfal számítógépét, valamint az L2/L3 szintű vezetéstámogatást foglalja magában, valamint kapcsolatban áll a Qualcomm felhőalapú rendszereivel is.

A váltás nem teljes, a teljes önvezetés terén továbbra is a Mercedes partnere marad az Nvidia, ám iparági források szerint Stuttgartban aggódtak, hogy túlzottan egyetlen chipgyártótól függenek, ezért szerződtek a Qualcomm-mal is.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás