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
auto

Kiderült mit tud a Tesla villanykamionja üdítővel megpakolva

elektromos teherautó

Tíz hónappal azután, hogy a Pepsi használatba vette az első Tesla Semi nyergesvontatót, végre független méréseket kaptunk a kamionok teljesítményéről. Az adatok viszonylag nagy szórást mutatnak, egyes fuvarok esetében a hatótáv elmarad a Tesla 500 mérföldes hatótáv ígéreteitől, de a fuvarok többségében ennél jóval kisebb köröket kell megtenni, a telephelyen pedig bőségesen jut idő utántöltésre.

Fotó: runonless.com

Az NACFE (North American Council for Freight Efficiency) három Tesla Semit követ szeptember 11 és 28 között, tehát még a tesztsorozat felénél sem járunk. A járművek által megtett kilométerek, a kamionok sebessége és akkumulátor töltöttsége böngészhető a Run on Less weboldalán. Az eddigi legeket tekintve van olyan nap, amikor egy kamion 1297 kilométert teljesített, és olyan is, amelyik 8 fuvart hajtott végre egy nap alatt. Természetesen a Pepsi telephelyére visszaérve töltőre is teszik a vontatókat, de egy 8 órás műszakot töltés nélkül is képesek letudni a kamionok.

Az első napon az egyik kamion akkumulátorát alaposan kihasználták. Éjszaka, 0:20-kor tele akkuval indult, majd 7:15-kor 607 kilométer megtételét követően 1,6%-os töltöttséggel érkezett vissza a telephelyre. A tipikus használat persze nem ilyen, általában 300-500 kilométeres fuvarokat tesznek meg a járművek és ezt követően 15-50%-kal visszaérkezve egy rövid töltés után újra munkába állnak. Az adatokat böngészve olyan fuvart is találunk, amikor a teherautó 97%-os töltöttséggel indulva 617 kilométer után még 17%-os töltöttséggel érkezett vissza.

A járművek jellemzően autópályán közlekednek, így a sebességük, amikor mozgásban vannak, gyakran szinte végig 95-100 km/h között alakul. A hőmérséklet általában 15-35 ºC között mozog. A terhelésről Mike Roeth, az NACFE illetékese elmondta, hogy nem chipset, hanem üdítőt szállítanak a teherautók, így össztömegük általában 80.000 font, azaz 36 tonna körül alakul.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.