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 Az amerikai UAW már 10 éve próbál bejutni a Tesla gyáraiba, és bár eddig nem jártak sikerrel, a Ford, a GM és a Stellantis felett aratott győzelmektől ittasan nemrég bejelentették, hogy ha törik, ha szakad, beszervezik a villanyautó gyártó munkatársait is. Németországban az IG Metal tesz meg mindent, hogy a berlini gyár dolgozói is csatlakozzanak hozzájuk, és az éles hangvételű nyilatkozatok mellett akciókat is szerveznek az üzem közelébe, és irodát is nyitottak a közeli vonatállomás épületében. A svédekhez képest viszont eléggé amatőröknek tűnnek. Blokád Svédországban a cégek túlnyomó többsége, egyes statisztikák szerint 90 százaléka olyan kollektív szerződésekkel szerződteti dolgozóit, amelyeket az iparági szakszervezetek tárgyalnak le. Így nem kell, hogy minden munkavállaló szakszervezeti tag legyen, a kialkudott feltételek mindenkire vonatkoznak – a szervezetek megfogalmazásában, mindenkit védenek. Úgy tűnik azonban, bár elméletben nem kötelező a szakszervezeti tagság, a maradék 10 százaléknak sincs túl nagy választása az országban. A svéd IF Metal szakszervezet már régóta próbálja rávenni a Teslát, hogy kössön velük megállapodást, ám az autógyártó eddig ellenállt. Ezért a szakszervezet október 27-i kezdettel sztrájkra szólította fel az országban működő hét Tesla szerviz alkalmazottait, hogy rákényszerítse az autógyártót a szerződésre. A sztrájk nem sikerült túl jól, mert bár egyesek valóban megkezdték a munkabeszüntetést, arról is érkeztek beszámolók a közösségi médiában, hogy a szervizek egy részében tovább folyt a munka, mert az alkalmazottak egy része nem akart sztrájkolni, úgy nyilatkozott, hogy elégedett a munkafeltételekkel, másokat pedig ideiglenesen pótolni tudott a cég. Ezért most újabb eszközhöz folyamodott az IF Metal: segítséget kértek. A svéd közlekedési dolgozók szakszervezete, pedig kész is volt segíteni, és bejelentette, hogy amennyiben a Tesla nem fogadja el az IF Metal követeléseit, tagjaik nem fognak olyan szállítmányokhoz nyúlni az ország négy, az autók importját bonyolító kikötőjében, amelyekben az amerikai gyártó autói vannak. Azzal fenyegetnek, hogy november 7-től egyetlen Tesla sem érkezik majd az országba. A svéd piac a Tesla európai eladásainak hat százalékát tette ki idén, 17 ezer autójuk talált gazdára az országban. A Model Y pedig az ország legnépszerűbb újautója, 40 százalékkal többet vettek belőle, mint a második helyezett Volvo XC40-ből. Az év utolsó két hónapjában nagyjából ötezer új Tesla értékesítése várható az országban, amennyiben a szállítmányok rendben meg tudnak érkezni. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!