A Subaru követi a Toyotát Amerikában
Nem hihetetlen jóstehetségünk mondatta velünk október 20-n, hogy nem lepődnénk meg, ha a Subaru hamarosan a Toyota példáját követné az észak-amerikai villanyautói kapcsán, egyszerűen csak ez tűnt logikusnak.
Két hetet sem kellett várni a bejelentésre.
Ők is váltanak
A Subaru, amely 20 százalékban a Toyota tulajdona, november elsején bejelentette, hogy 2025-től a NACS csatlakozóra vált Észak-Amerikában.
A vállalat jelenleg csak egyetlen elektromos modellt, a Solterrát értékesíti az amerikai piacon – ez az autó egyébként éppen nálunk járt, hamarosan megjelenik róla tesztünk. Ez a modell a Toyota bZ4X ikertestvére, és mivel a japán nagyvállalat is a Tesla csatlakozójára vált, így várható volt a Subaru bejelentése is. A vállalat azt is megerősítette, hogy célja, hogy 2030-ra globális eladásai 50 százaléka tisztán elektromos legyen.
Az autógyártó 2025-től adaptert is kínál majd a még régebbi, CCS-sel szerelt autói tulajdonosainak, hogy ők is tudják használni a Tesla mintegy 15.000 töltőjét Észak-Amerikában. Korábban, a hasonló megállapodások még 12.000 töltőről szóltak, de nemrég már a Ford is háromezerrel többről beszélt.