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
auto

Tagadja a Stellantis, hogy a Renault bekebelezésére készülne

üzlet
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

Az ötlet állítólag a francia kormánytól származik, és a kínai és német versenytársak elleni lépésnek szánják.

A Stellantis tagadja, hogy ilyen terveik lennének.

Nem zörög a haraszt?

A hírt elsőként egy olasz napilap, az Il Messaggero írta meg. Ők úgy tudják, a francia kormány, amely a Renault legnagyobb részvényese és részesedéssel rendelkezik a Stellantisban is, azt vizsgálja, miként lehetne összeolvasztani a két autógyártót.

A házasság, ha megköttetne, közel sem egyenlő felek között jönne létre, a Stellantis ugyanis hatszor, a tőzsdéről kivezetett részvényeivel együtt nyolcszor értékesebb, mint a Renault.

John Elkann, a Stellantis igazgatótanácsának elnöke ugyanakkor úgy fogalmazott, hogy

a vállalat döntéshozói előtt nincs olyan terv, amely más gyártókkal való egyesülésről szólna.

Persze, ha figyelmesen olvassuk, akkor ez nem jelenti azt, hogy a francia kormány ne latolgatna ilyen opciókat.

Az Automotive News Europe írása szerint a spekulációkat az fűti, hogy a Renault visszavonta azon tervét, hogy külön cégként tőzsdére vigye az új villanyautós üzletágát.

A lap által megkérdezett elemző egyébként azt is vitatja, hogy túl nagy haszna lenne az egyesülésnek, mivel a Renault igazából csak Európában tényező, máshol nem tudna hozzátenni a Stellantis portfóliójához, miközben tovább növelné a konszern kihasználatlan gyártási kapacitásait.

Az is olaj volt a tűzre, hogy Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a múlt héten úgy nyilatkozott, hogy a kínai autógyártók jelentette fenyegetés, valamint az amerikai szakszervezetek által kiharcolt béremelés miatt a trösztellenes vizsgálatoknak a jövőben engedékenyebbnek kellene lenniük, amikor az autógyártók felvásárlásairól, összeolvadásairól döntenek. Tavares azt is mondta, hogy a Stellantis már most az autóipar konszolidációjára készül, a Renault-t pedig kifejezetten sebezhető szereplőnek nevezte.

A francia márka nem hajlandó piaci pletykákat kommentálni, és a francia pénzügyminisztérium is elzárkózott a lap kérdéseitől.

Mégsem lép tőzsdére a Renault villanyautós cége

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.