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
auto
2024. 10. 05. szombat

Tagadja a Stellantis, hogy a Renault bekebelezésére készülne

üzlet
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

Az ötlet állítólag a francia kormánytól származik, és a kínai és német versenytársak elleni lépésnek szánják.

A Stellantis tagadja, hogy ilyen terveik lennének.

Nem zörög a haraszt?

A hírt elsőként egy olasz napilap, az Il Messaggero írta meg. Ők úgy tudják, a francia kormány, amely a Renault legnagyobb részvényese és részesedéssel rendelkezik a Stellantisban is, azt vizsgálja, miként lehetne összeolvasztani a két autógyártót.

A házasság, ha megköttetne, közel sem egyenlő felek között jönne létre, a Stellantis ugyanis hatszor, a tőzsdéről kivezetett részvényeivel együtt nyolcszor értékesebb, mint a Renault.

John Elkann, a Stellantis igazgatótanácsának elnöke ugyanakkor úgy fogalmazott, hogy

a vállalat döntéshozói előtt nincs olyan terv, amely más gyártókkal való egyesülésről szólna.

Persze, ha figyelmesen olvassuk, akkor ez nem jelenti azt, hogy a francia kormány ne latolgatna ilyen opciókat.

Az Automotive News Europe írása szerint a spekulációkat az fűti, hogy a Renault visszavonta azon tervét, hogy külön cégként tőzsdére vigye az új villanyautós üzletágát.

A lap által megkérdezett elemző egyébként azt is vitatja, hogy túl nagy haszna lenne az egyesülésnek, mivel a Renault igazából csak Európában tényező, máshol nem tudna hozzátenni a Stellantis portfóliójához, miközben tovább növelné a konszern kihasználatlan gyártási kapacitásait.

Az is olaj volt a tűzre, hogy Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a múlt héten úgy nyilatkozott, hogy a kínai autógyártók jelentette fenyegetés, valamint az amerikai szakszervezetek által kiharcolt béremelés miatt a trösztellenes vizsgálatoknak a jövőben engedékenyebbnek kellene lenniük, amikor az autógyártók felvásárlásairól, összeolvadásairól döntenek. Tavares azt is mondta, hogy a Stellantis már most az autóipar konszolidációjára készül, a Renault-t pedig kifejezetten sebezhető szereplőnek nevezte.

A francia márka nem hajlandó piaci pletykákat kommentálni, és a francia pénzügyminisztérium is elzárkózott a lap kérdéseitől.

Mégsem lép tőzsdére a Renault villanyautós cége

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.