auto
2024. 02. 26. hétfő

Nem finanszírozza tovább a Polestart a Volvo

üzlet

A Polestar, a Volvo egykori sportváltozata, hét éve kezdte meg működését önálló márkaként.

Most újabb tőkeinjekcióra szorul a cég, de ezt már nem a svéd bátyjától, hanem Kínából kapja.

Felkarolja a Geely

A friss villanyautós startupoktól senki nem várja el, hogy nyereséget termeljenek, ahhoz évi sok százezres darabszám kell már, hogy ne legyen mínuszos a cég. Így az önmagában még nem lenne tragikus, hogy a Polestar az előző év első kilenc hónapját 730 millió dolláros mínusszal zárta, az viszont már rosszabb hír, hogy az eladási darabszámban, 2023 egészét nézve, csak hat százalékos volt a növekedés. A vállalat eredetileg 80 ezer darabot tervezett 2023-ra, ezt később az év során 60-70 ezerre mérsékelte, ám végül ez sem sikerült, 54.600 autót szállítottak csak le.

Megkezdődött a Polestar 4 gyártása.

A Polestar is a Geely tulajdona, de a részvények 48 százaléka eddig a Volvoé volt, és a finanszírozást is a svéd testvér biztosította.

Polestar 3

Most viszont azt jelentették be, hogy a részvények átcsoportosításával a Geely lesz a fő tulajdonos és az anyagi segítséget is magára vállalja, így javítva a Volvo egyenlegét.

Polestar 2

Elemzők szerint a Polestarnak idén mintegy egymilliárd dolláros tőkeinjekcióra lesz szüksége még amellett is, hogy a vállalat már bejelentette,  elküldi munkatársai 15 százalékát, nagyjából 450 főt – írja az Automotive News Europe.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.