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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Hatalmasat nő a Porsche elektromos autójának hatótávja

elektromos autó

Drámai fejlődést ígér minden fontosabb műszaki tulajdonságában a Porsche Taycan megújult változata, melyről várhatóan a következő napokban rántja le a leplet a német autógyártó vállalat. Mint korábban beszámoltunk róla, a modell hatékonyságában, hatótávolságában, töltési teljesítményében, és motorteljesítményében is növekedésre számíthatunk, de a Porsche most egy kis ízelítőt is adott arról, milyen értékeket sikerült kihozni a fejlesztésből.

Legfrissebb közleményében a Porsche arról ír, hogy a Los Angeles és San Diego közötti tesztútjai alapján a Taycan új generációjának hatótávolsága várhatóan 587 kilométeren tetőzik majd, ami azt jelenti, hogy akár körülbelül 160 kilométerrel is többet bírhat majd az aksi energiával, mint a jelenlegi változat. Érdemes megjegyezni, hogy a tesztet valós körülmények között, forgalomban futották, az autópályákon a maximálisan megengedett 75 mérföld per órás, körülbelül 120 km/h-s sebességgel. A prototípusokat egyébként a brit Autocar újságírói is tesztelhették ugyanazon az útvonalon, ők 583 kilométert tudtak kicsikarni az egymotoros típusból, és körülbelül 509 kilométert a kétmotoros Cross Turismo verzióból.

A megújult Taycan-család töltését az Electrify America villámtöltőjén tesztelték, ahol a jármű több percen keresztül is 300 kW feletti teljesítményt volt képes felvenni – írja közleményében a Porsche. Az Autocar egy kicsit pontosabban fogalmaz, náluk 332 kW-os legmagasabb teljesítményt jelzett az oszlop, és 6%-ról 80% töltöttségre mindössze 14 perc alatt jutott el az aksi – ebből durván öt perc a 300 kW teljesítmény körüli szinten telt el. A Taycan jelenlegi generációja legfeljebb 270 kilowattos töltést bír.

Hogy mi mindent kínál majd még az új Taycan a vásárlóinak, az néhány nap múlva a premieren kiderül.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.