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
auto
2024. 04. 27. szombat

Lengyelországban gyártják majd ezt az olcsó kínai villanyautót

elektromos autó

Nemrég még arról szóltak a hírek, hogy Olaszországban készülhetnek majd a Leapmotor Európának szánt autói.

Most viszont az már biztosnak tűnik, hogy egy típus gyártása még a nyáron megkezdődhet – de nem az olaszoknál, hanem Lengyelországban.

Kisautó Kínából

A Stellantis és a Leapmotor közös leányvállalata egy tavalyi megállapodás értelmében exkluzív jogokat kapott a Leapmotor típusainak Kínán kívüli gyártására és értékesítésére. Ennek az első gyümölcse lehet a T03 lengyel gyártása.

A kisautó kínai változatát pár piacon, így például Franciaországban jelenleg is forgalmazzák, mégpedig 20 ezer eurós (~8 millió forintos) indulóáron, 280 kilométeres hatótávval. A kisautó egy 41 kWh-s LFP pakkot használ, 7 kilowattos fedélzeti AC töltőt kapott, a DC villámtöltés pedig 36 perc – de figyelem, 30-ról 80 százalékra.

A vállalat honlapja nem árulja el az általánosan használt 10-80-as töltési tartomány idejét, de az kiderül, hogy a 80 kW-os (109 LE) motor 12 másodperc alatt gyorsítja fel a járművet 100-ra, a végsebesség pedig 130 km/h.

A 3,62 méter hosszú és 1,65 méter széles kocsi 210 literes csomagteret kapott, így méreteiben, teljesítményében és árában elsősorban a Dacia Spring, illetve a BYD Seagull versenytársa.

A Leapmotor egyébként itt nem áll meg, hamarosan érkezik az első, kifejezetten a Kínán kívüli piacokra tervezett autójuk, a C10 SUV, amelyet Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban is forgalmazni akarnak.

Leapmotor C10 SUV

Olcsó munkaerő, olcsó alapok

Az elmúlt évben több nagy európai gyártó lépett szövetségre, vagy vásárolta be magát egy-egy kínai márkába, hogy az ázsiai, vagy az európai piacon versenyképesebb villanyautókkal tudjon előállni.

Az utascella 68 százalékban nagy szilárdságú acélból készül.

Egy új típus kifejlesztése évekig tart, a kínai technika viszont gyorsan betömheti azt a tátongó lyukat, amit az olcsón gyártható villanyautó típusok hiánya jelent egyes gyártók modellpalettáján. Valószínűleg erre a következtetésre juthatott a Volkswagen, az Audi, illetve a Dacia (Renault) után a Stellantis is, amikor tavaly októberben bevásárolta magát a Leapmotorba, egy kisebb kínai villanyautó-gyártóba. A kínai hatóságok most márciusban hagyták jóvá az üzletet.

A T03 tisztán elektromosnak tervezett padlólemezre épül.

A Stellantis Tychy-ben lévő lengyel gyárát még 1975-ben alapították és gyártottak itt az elmúlt években a Fiat Pandától kezdve a Fiat 500-on és 600-on, a Lancia Ypsilonon, a Jeep Avengeren és az új Alfa Romeo Milanón át egészen a Ford (!) Káig sok mindent.

A hírek szerint a T03 gyártását azért tudják majd viszonylag gyorsan megkezdeni, mert azt egy ún. SKD megoldással készítik majd, azaz félkész autókat kapnak Kínából, és így Európában már csak a végszerelésre kerül sor.

Olasz gyárból jöhetnek kínai villanyautók

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.