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 Szeptember végén számoltunk be róla, hogy a SAIC és a General Motors már a jövő évben az autókba szerelné a világ leggyorsabban tölthető LFP (lítium-vasfoszfát) kémiájú akkumulátorát, amely az autóiparban eddig egyedülállónak számító 6C töltési képességgel rendelkezik. A fejlesztés nem sokáig maradt kihívó nélkül, a Chery ugyanis a napokban bejelentette saját termékének bevezetését. Kína egyik legnagyobb autógyártó vállalata az október 18-án megrendezett Globális Innovációs Konferenciáján jelentette be akkumulátorfejlesztéssel kapcsolatos terveit, amelynek középpontjában a Kunpeng akkumulátormárka áll. Ez kezdetben egy LFP és NMC kémiájú aksikat egyaránt tartalmazó termékcsaládot fog jelenteni, amelyek mindegyike 6C töltésre lesz képes. Az akkumulátorok C rátája – borzasztóan leegyszerűsítve – azt mutatja meg, hogy mekkora teljesítmény leadására és befogadására képesek. Az 1C azt jelenti, hogy ekkora teljesítmény mellett a 0-100% töltéshez egy óra szükséges, a 4C ennek megfelelően 15, az 5C 12, míg a 6C 10 perces töltési időt jelent. Ez azonban azért leginkább egy elméleti maximum, amit sok más valós körülmény, az akku aktuális töltöttsége, hőmérséklete és a töltőoszlop teljesítménye is befolyásol. A termékcsalád legalacsonyabb energiasűrűségű tagja a 120-160 Wh/kg-os LFP aksi lesz, amelyet 200-600 km hatótávolságú elektromos autókba szán a gyártó. Ennél kicsivel magasabb energiasűrűséget kínál a 140-200 Wh/kg-os NMC kémiás berendezés, amellyel a hatótáv 600 és 800 km között mozoghat. A sorozat legfejlettebb tagja pedig a nagyméretű, hengeres formátumú NMC cella, amivel a hatótávolság egészen 700 kilométertől 1200 kilométerig is terjedhet. A Chery elmondása szerint a 6C azt jelenti, hogy mintegy 400 kilométernyi útra elegendő energiát tudnak majd felvenni a járművek mindössze 5 perc alatt. Érdemes azonban megjegyezni, hogy ezek a hatótávadatok a kínai CLTC szabványban értendők, ami jóval lazább az európai WLTP-nél, továbbá az autók fogyasztását természetesen rengeteg tényező befolyásolja, így túl sok következtetést nem érdemes leszűrni az ehhez hasonló bejelentésekből – az azonban bizonyos, hogy az új akkumulátoraival a Chery az autógyártók élmezőnyébe fog kerülni a töltési sebesség tekintetében. Az első aksik várhatóan már az elkövetkezendő hónapokban megjelenhetnek a villanyautókban, ám arról, hogy mikor és mely modellek kapják meg őket, nem árult el részleteket a vállalat. A Chery mindemellett szilárdtest-akkumulátorokkal is készül, és úgy számolnak, hogy még az idén elérhetik a 400 Wh/kg-os energiasűrűséget, míg jövőre ezt akár 600-ra is megnövelhetik. Az első autóban történő felhasználás 2026-ban történik az ütemterv szerint, a kis sorozatú gyártásra pedig 2027-ben kerül sor. A cég azt állítja, hogy a teljesen szilárd elektrolittal működő akkumulátoraival az elektromos autók akár 1500 kilométert is megtehetnek majd egy töltéssel. A napokban egyébként egy másik, villámgyorsan tölthető akkumulátorról is beszámoltunk, amely a Párizsi Autószalonon mutatkozott be: 8 és fél perc alatt tölthető szilárdtest-akkumulátor debütált a Párizsi Autószalonon Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!