Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Kézzelfogható eredménye van az egyik olyan jelentős beruházásnak, amely Európa függőségét hivatott csökkenteni az akkumulátor-alapanyagok terén. Ráadásul a vállalat szerint ez a lítium teljesen zöld. Teljes a lánc A Vulcan egy ausztrál-német vegyesvállalat, amelynek célja, hogy európai forrásból, helyben feldolgozva, évi 500.000 villanyautóhoz szükséges mennyiségű lítiumot állítson elő, mégpedig fenntartható módon és zöld energiával. A projektnek három kulcsfontosságú eleme van: a Németországban található lelőhelyről a kitermelés, utána a lítium kinyerése a sós folyadékból, majd a lítium finomítása olyan alapanyaggá, amelyből már akkumulátorok gyárthatóak. A 2018-ban alapított vállalat 2021-ben kezdte meg a tesztüzemet a kitermelő helyen, most pedig bezárult a kör, a teljes lánc kiépült és megkezdődött a lítium-hidroxid előállítása. Forrás: Vulcan A lítium lelőhelye a Rajna völgye, ahol 3-5 kilométeres mélységben, 175 mg/l koncentrációban található az értékes érc sós vízben oldva. Ezt innen kiszivattyúzzák és csővezetéken a németországi Landauban található optimalizálóba (ELOP) juttatják, ahol az elegyből lítium-klorid készül. A feleslegessé vált vizet visszapumpálják a föld alá. A feldolgozáshoz a cég saját geotermális erőműve szolgáltatja a hőenergiát és elektromosságot, de szó van arról is, hogy a felesleges zöld energiát fűtés vagy áram formájában továbbadják a lakosságnak. A kristályos LiCl ezután átkerül a finomítóba (CLEOP), ahol az akkumulátorokhoz használatos lítium-hidroxid készül belőle. Most nyílt meg ez az utolsó láncszem Frankfurt mellett Höchstben, amely már meg is kezdte a próbaüzemet. Most első körben finomhangolás következik, ellenőrzik a minőséget és a hatékonyságot. Korábbi információk szerint azonban az üzem még idén megkezdheti a szállítást az LG Energy Solution európai üzemébe, 2026-tól pedig a Renault is csatlakozik az ügyfélkörhöz – az autógyártó Ampere leányvállalatának most fejezik be az akkugyárát Franciaországban. A cél az, hogy mire teljesen felfut a termelés, évi 24 ezer tonna lítium-hidroxid készüljön, ami félmillió villanyautóhoz lehet elég. A cég számításai szerint a kitermeléshez 30 éven át lesz elegendő alapanyag a Rajna völgyében. Lítiumba fektet a Stellantis is Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!