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
auto

A kínai villanyautókat veszik leginkább a magyar cégek

elektromos autó
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

Az állami támogatás 30 milliárdos keretösszegének kétharmadát (hajszál híján) már megpályázták. 2024. február 5. és november 28. között összesen 4267 pályázatot nyújtottak be, 5033 autóra. Mutatjuk a legnépszerűbb típusokat és gyártókat, az adatokat köszönjük a Nemzeti Fejlesztési Központnak.

Legfontosabb tudnivalók a villanyautós állami támogatásról

Magasan vezeti a BYD a gyártók rangsorát

Márciusban már közöltünk egy hasonló listát, és a dobogón azóta sincs változás a gyártók rangsorában. Továbbra is a BYD áll az élen, 1279 eladott autóval előnye már-már behozhatatlannak tűnik. Második a Tesla (757 db), harmadik a Volvo 400 autóval.

A dobogóra már nem fért fel, de határozottan jól teljesít a Hyundai (327 db), a legnagyobb meglepetés pedig talán a Cenntro 5. helyezése (240 db).

A legnépszerűbb típusok között nagyon szoros a verseny

A típusok között közel sem tűnik lefutottnak a verseny, a BYD Atto 3 (485 db) és a Tesla Model Y (482 db) fej fej mellett halad, de a harmadik helyezett BYD Seal (407 db) számára sem esélytelen az előzés.

Negyedik legnépszerűbb típus a Volvo EX30 (356 db), melyet ismét egy BYD, a Dolphin követ 277 példánnyal. Hatodik helyen a Tesla Model 3 áll, 275 autóval.

Kína dominál

A fenti számokra ránézve azonnal egyértelmű a kínai gyártók dominanciája az állami támogatással vásárolt autók között. A kínai márkák értékesítése az összes támogatott autó harmadát adja.

Ha ehhez hozzászámolunk olyan kínai tulajdonban lévő márkákat, mint például a Volvo, akkor 44% fölé növekszik a kínai autók aránya.

Ha pedig az európai vagy amerikai gyártó neve alatt értékesített, de Kínában gyártott modelleket is ide soroljuk, például a Dacia Springet, a Tesla Model 3-at vagy a BMW iX3-at, akkor az 5033 autó több mint 46%-áról beszélünk.

Bővült a kör, most még többen tudnak támogatást igényelni elektromos autó vásárlásához

Kimerül a keret?

A 30 milliárdos keretből 10,3 milliárd forint még elérhető. Bár az októberi könnyítés látványosan megnövelte a pályázati kedvet, továbbra sem valószínű, hogy a 2025. március végi határidő előtt kimerülne a keret.

Aki még a pályázat benyújtása előtt áll, mindenképp olvassa el az alábbi cikkünket, amelyben néhány gyakorlati tanácsot is adunk azoknak, akik saját maguk állnak a kihívás elé.

Abszurd akadályokat dob a pályázó elé a villanyautós támogatás űrlapja

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.