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
auto
2024. 04. 26. péntek

6 perc alatt feltölthető akkumulátorokat ígér a Toshiba

A Toshiba úgy döntött, kezébe veszi a gyeplőt, ha az autók töltésének idejéről van szó és rögtön egy drasztikusan csökkenést ígér a szegmensben. Méghozzá azt, hogy olyan új generációs lítium-ion akkumulátorokat fejleszt, amelyek feltöltéséhez nem szükséges fél órát sem várni, hogy életet leheljenek az autóba. Azt ígérik, hogy az akkumulátor mindössze 6 perc töltéssel annyi kraftot képes felszívni magába, amivel egy elektromos autó akár 320 kilométert is megtehet.

A megoldás egy új generációs anód anyagból származik, amelyet titán-niobium-oxid anódnak neveznek, ez tette lehetővé a vállalat számára, hogy akár kétszeresére növelje a grafit alapú anódok lítium tárolási kapacitását. A Toshiba ezen módszere magában foglalja a titán-niobium-oxid kristályainak szintézisét és elkülönítését, valamint a lítiumionok magasabb hatékonyságú tárolását, ezzel pedig lehetővé téve a gyors töltés képességét.

A gyártó mérnökei tesztelték az új technológiát egy 50 voltos (0,6 kilowattóra) akkumulátorral, majd az eredmények alapján arra a következtetésre jutottak, hogy az akkumulátor új anódszerkezete nem változtatott semmit az akkumulátor élethosszán, sem a biztonságos működésén. 

Azonban 5000 töltés után a tesztelt akkumulátor a kapacitása már „csak” 90 százalékát tudta megőrizni, illetve azt is megjegyezte a gyártó, hogy ez a gyors töltés hidegebb napokban is ugyanúgy funkcionál, 10 celsius fok alatt 10 percet kell várnunk, míg eléri az akkumulátor a teljes töltöttségi szintet. A SCiB, azaz a Super Charge Ion Battery nevet viselő megoldás még javában fejlesztés alatt áll, a sorozatgyártást megkezdését 2019-re tervezik. Valószínű hogy a piacon autóba építve 2020 előtt semmiképp nem bukkan fel. Az iparági előrejelzések alapján pedig, 2025-ig az elektromos autók legnagyobb része biztosan lítium-ion cellákkal rója majd az utakat. Az akkumulátoros kutatáshoz pedig mind az alapvető kémia, mind a reprodukálható fejlett gyártási technológiák szükségesek, ezek felhasználása pedig az autóiparban továbbra is az egyik legnagyobb felvevő piac lesz a jövőben. 

Forrás: greencarreports

 

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cuc2llbWVucy5jb20vaHUvaHUvdGVybWVrZWsvZW5lcmdpYS9lLW1vYmlsaXRhcy5odG1sP3N0Yz1odWNnMTAwMDE4IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy5zaWVtZW5zLmNvbS9odS9odS90ZXJtZWtlay9lbmVyZ2lhL2UtbW9iaWxpdGFzLmh0bWw/c3RjPWh1Y2cxMDAwMTgnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3NpZW1lbnMta2VwLTIwMjQtMDQtMDgtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3NpZW1lbnMta2VwLTIwMjQtMDQtMDgtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Molnár Balázs L.