A Toshiba úgy döntött, kezébe veszi a gyeplőt, ha az autók töltésének idejéről van szó és rögtön egy drasztikusan csökkenést ígér a szegmensben. Méghozzá azt, hogy olyan új generációs lítium-ion akkumulátorokat fejleszt, amelyek feltöltéséhez nem szükséges fél órát sem várni, hogy életet leheljenek az autóba. Azt ígérik, hogy az akkumulátor mindössze 6 perc töltéssel annyi kraftot képes felszívni magába, amivel egy elektromos autó akár 320 kilométert is megtehet.
A megoldás egy új generációs anód anyagból származik, amelyet titán-niobium-oxid anódnak neveznek, ez tette lehetővé a vállalat számára, hogy akár kétszeresére növelje a grafit alapú anódok lítium tárolási kapacitását. A Toshiba ezen módszere magában foglalja a titán-niobium-oxid kristályainak szintézisét és elkülönítését, valamint a lítiumionok magasabb hatékonyságú tárolását, ezzel pedig lehetővé téve a gyors töltés képességét.
A gyártó mérnökei tesztelték az új technológiát egy 50 voltos (0,6 kilowattóra) akkumulátorral, majd az eredmények alapján arra a következtetésre jutottak, hogy az akkumulátor új anódszerkezete nem változtatott semmit az akkumulátor élethosszán, sem a biztonságos működésén.
Azonban 5000 töltés után a tesztelt akkumulátor a kapacitása már „csak” 90 százalékát tudta megőrizni, illetve azt is megjegyezte a gyártó, hogy ez a gyors töltés hidegebb napokban is ugyanúgy funkcionál, 10 celsius fok alatt 10 percet kell várnunk, míg eléri az akkumulátor a teljes töltöttségi szintet. A SCiB, azaz a Super Charge Ion Battery nevet viselő megoldás még javában fejlesztés alatt áll, a sorozatgyártást megkezdését 2019-re tervezik. Valószínű hogy a piacon autóba építve 2020 előtt semmiképp nem bukkan fel. Az iparági előrejelzések alapján pedig, 2025-ig az elektromos autók legnagyobb része biztosan lítium-ion cellákkal rója majd az utakat. Az akkumulátoros kutatáshoz pedig mind az alapvető kémia, mind a reprodukálható fejlett gyártási technológiák szükségesek, ezek felhasználása pedig az autóiparban továbbra is az egyik legnagyobb felvevő piac lesz a jövőben.
Forrás: greencarreports