Péntek délután megnyílt az idei Budapest Auto Show, aminek a villanyautós szempontból legfontosabb sztárja a hazánkban először látható Nissan LEAF. A legnagyobb példányszámban eladott villanyautó második generációját szeptember elején jelentették be Japánban, ahol október eleje óta kapható is a jármű. A távol-keleti országban és Európában már több, mint 9000 LEAF-et adtak el a forgalmazás kezdete óta (bár Európában még csak előrendelni lehet). Az autó vasárnap még megtekinthető a Millenáris B épületében zajló rendezvényen, ahonnan hétfőn Szlovákiába megy egy egy hetes túrára. A 2018-as Nissan LEAF onnan visszatérve a hazai kereskedésekben lesz ismét megnézhető. Új Nissan LEAF: Még lepel alatt. Új Nissan LEAF: a márkaarculatba jobban illő Új Nissan LEAF: más hatású, de az alap forma nem változott Új Nissan LEAF: A valóságban kissé élesebb. Az autó egy japán belpiacos változat, emiatt került rossz oldalra a kormány is. Előnyére fejlődött a középkonzol, de látszik, hogy bizonyos elemeket az előző változatból kellett valamiért átemelni. Új Nissan LEAF: Sajnos nem lehetett beindítani, így nem tudtuk végiglapozni a kijelzőn megjeleníthető információkat. Új Nissan LEAF: Újak az e-Pedal és az Pro Pilot Park funkciók gombjai. Új Nissan LEAF: Kapcsolónak tűnhet, de tulajdonképpen egy hátra húzható gomb. Új Nissan LEAF: kormányfűtés, időzített töltés kikapcsolása, ráfutásos balesetre figyelmeztetés kikapcsolása, Eco mód, gyalogost figyelmeztető hang kikapcsolása Új Nissan LEAF: kijelző fényerő és napi számláló gombjai Új Nissan LEAF: az adaptív tempomat és a ProPilot, illetve a telefon és a hangvezérlés gombjai Új Nissan LEAF: A menüben való navigálást biztosító öt gomb óriási előrelépés a korábbi két gombos menükezelés után. Új Nissan LEAF: középkonzol alsó része Új Nissan LEAF: Az ajtó szinte semmit sem változott. Továbbra is csak a vezető oldali ablakemelő automata. Új Nissan LEAF: A csomagtartó lényegében változatlan. Új Nissan LEAF: A bőr kárpitot fordított bőr csíkokkal dobták fel. Új Nissan LEAF: Japán modell lévén Type1-es a jobb oldali csatlakozó. Európában Type2-es csatlakozóval fogják árulni! Új Nissan LEAF: A japán útdíjfizetési rendszer kártyaolvasója. Új Nissan LEAF: meglehetősen zsúfolt a motortér. Új Nissan LEAF: Azt nem tudni, hogy a hőszivattyús fűtés minden felszereltségi szintbe bekerül-e. Új Nissan LEAF: Az alaprendszer továbbra is egy 12 V-os hagyományos akkumulátorról üzemel. Új Nissan LEAF: A Pro Pilot rendszer működéséhez nélkülözhetetlen az oldalra is látó ultrahangos szenzor. Új Nissan LEAF: Élőben is nagyon mutatósak az új fényszórók. A bemutatón elhangzott még, hogy nem csak a LEAF-ből, de az eNV200-asból is rendelhető már a nagyobb, 40 kWh-ás verzió. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!