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
auto
2024. 04. 24. szerda

Péntek délután megnyílt az idei Budapest Auto Show, aminek a villanyautós szempontból legfontosabb sztárja a hazánkban először látható Nissan LEAF. A legnagyobb példányszámban eladott villanyautó második generációját szeptember elején jelentették be Japánban, ahol október eleje óta kapható is a jármű. A távol-keleti országban és Európában már több, mint 9000 LEAF-et adtak el a forgalmazás kezdete óta (bár Európában még csak előrendelni lehet). Az autó vasárnap még megtekinthető a Millenáris B épületében zajló rendezvényen, ahonnan hétfőn Szlovákiába megy egy egy hetes túrára. A 2018-as Nissan LEAF onnan visszatérve a hazai kereskedésekben lesz ismét megnézhető.

Új Nissan LEAF: Még lepel alatt.

Új Nissan LEAF: a márkaarculatba jobban illő

Új Nissan LEAF: más hatású, de az alap forma nem változott

Új Nissan LEAF: A valóságban kissé élesebb. Az autó egy japán belpiacos változat, emiatt került rossz oldalra a kormány is.

Előnyére fejlődött a középkonzol, de látszik, hogy bizonyos elemeket az előző változatból kellett valamiért átemelni.

Új Nissan LEAF: Sajnos nem lehetett beindítani, így nem tudtuk végiglapozni a kijelzőn megjeleníthető információkat.

Új Nissan LEAF: Újak az e-Pedal és az Pro Pilot Park funkciók gombjai.

Új Nissan LEAF: Kapcsolónak tűnhet, de tulajdonképpen egy hátra húzható gomb.

Új Nissan LEAF: kormányfűtés, időzített töltés kikapcsolása, ráfutásos balesetre figyelmeztetés kikapcsolása, Eco mód, gyalogost figyelmeztető hang kikapcsolása

Új Nissan LEAF: kijelző fényerő és napi számláló gombjai

Új Nissan LEAF: az adaptív tempomat és a ProPilot, illetve a telefon és a hangvezérlés gombjai

Új Nissan LEAF: A menüben való navigálást biztosító öt gomb óriási előrelépés a korábbi két gombos menükezelés után.

Új Nissan LEAF: középkonzol alsó része

Új Nissan LEAF: Az ajtó szinte semmit sem változott. Továbbra is csak a vezető oldali ablakemelő automata.

Új Nissan LEAF: A csomagtartó lényegében változatlan.

Új Nissan LEAF: A bőr kárpitot fordított bőr csíkokkal dobták fel.

Új Nissan LEAF: Japán modell lévén Type1-es a jobb oldali csatlakozó. Európában Type2-es csatlakozóval fogják árulni!

Új Nissan LEAF: A japán útdíjfizetési rendszer kártyaolvasója.

Új Nissan LEAF: meglehetősen zsúfolt a motortér.

Új Nissan LEAF: Azt nem tudni, hogy a hőszivattyús fűtés minden felszereltségi szintbe bekerül-e.

Új Nissan LEAF: Az alaprendszer továbbra is egy 12 V-os hagyományos akkumulátorról üzemel.

Új Nissan LEAF: A Pro Pilot rendszer működéséhez nélkülözhetetlen az oldalra is látó ultrahangos szenzor.

Új Nissan LEAF: Élőben is nagyon mutatósak az új fényszórók.

A bemutatón elhangzott még, hogy nem csak a LEAF-ből, de az eNV200-asból is rendelhető már a nagyobb, 40 kWh-ás verzió.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.