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 Péntek délután megnyílt az idei Budapest Auto Show, aminek a villanyautós szempontból legfontosabb sztárja a hazánkban először látható Nissan LEAF. A legnagyobb példányszámban eladott villanyautó második generációját szeptember elején jelentették be Japánban, ahol október eleje óta kapható is a jármű. A távol-keleti országban és Európában már több, mint 9000 LEAF-et adtak el a forgalmazás kezdete óta (bár Európában még csak előrendelni lehet). Az autó vasárnap még megtekinthető a Millenáris B épületében zajló rendezvényen, ahonnan hétfőn Szlovákiába megy egy egy hetes túrára. A 2018-as Nissan LEAF onnan visszatérve a hazai kereskedésekben lesz ismét megnézhető. Új Nissan LEAF: Még lepel alatt. Új Nissan LEAF: a márkaarculatba jobban illő Új Nissan LEAF: más hatású, de az alap forma nem változott Új Nissan LEAF: A valóságban kissé élesebb. Az autó egy japán belpiacos változat, emiatt került rossz oldalra a kormány is. Előnyére fejlődött a középkonzol, de látszik, hogy bizonyos elemeket az előző változatból kellett valamiért átemelni. Új Nissan LEAF: Sajnos nem lehetett beindítani, így nem tudtuk végiglapozni a kijelzőn megjeleníthető információkat. Új Nissan LEAF: Újak az e-Pedal és az Pro Pilot Park funkciók gombjai. Új Nissan LEAF: Kapcsolónak tűnhet, de tulajdonképpen egy hátra húzható gomb. Új Nissan LEAF: kormányfűtés, időzített töltés kikapcsolása, ráfutásos balesetre figyelmeztetés kikapcsolása, Eco mód, gyalogost figyelmeztető hang kikapcsolása Új Nissan LEAF: kijelző fényerő és napi számláló gombjai Új Nissan LEAF: az adaptív tempomat és a ProPilot, illetve a telefon és a hangvezérlés gombjai Új Nissan LEAF: A menüben való navigálást biztosító öt gomb óriási előrelépés a korábbi két gombos menükezelés után. Új Nissan LEAF: középkonzol alsó része Új Nissan LEAF: Az ajtó szinte semmit sem változott. Továbbra is csak a vezető oldali ablakemelő automata. Új Nissan LEAF: A csomagtartó lényegében változatlan. Új Nissan LEAF: A bőr kárpitot fordított bőr csíkokkal dobták fel. Új Nissan LEAF: Japán modell lévén Type1-es a jobb oldali csatlakozó. Európában Type2-es csatlakozóval fogják árulni! Új Nissan LEAF: A japán útdíjfizetési rendszer kártyaolvasója. Új Nissan LEAF: meglehetősen zsúfolt a motortér. Új Nissan LEAF: Azt nem tudni, hogy a hőszivattyús fűtés minden felszereltségi szintbe bekerül-e. Új Nissan LEAF: Az alaprendszer továbbra is egy 12 V-os hagyományos akkumulátorról üzemel. Új Nissan LEAF: A Pro Pilot rendszer működéséhez nélkülözhetetlen az oldalra is látó ultrahangos szenzor. Új Nissan LEAF: Élőben is nagyon mutatósak az új fényszórók. A bemutatón elhangzott még, hogy nem csak a LEAF-ből, de az eNV200-asból is rendelhető már a nagyobb, 40 kWh-ás verzió. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!