Akárcsak az elektromos autóknál, az elektromos motoroknál is az egyik legnagyobb probléma a rövid hatótáv. Ez természetesen a motoroknál hatványozottabban igaz, hisz nincs akkora hely az akkumulátoroknak. A Zero most nagyot lépett e probléma megoldása felé, ugyanis +10 százalékkal növelik a hatótávot, illetve a másik kardinális probléma, a töltési sebesség is hatszor gyorsabb lesz az új típusoknál. Itt is egy új technológiát fejlesztettek ki, egészen pontosan egy 6kW-os töltővel álltak elő.
Ez gyakorlatban annyit jelent, hogy a ZF7.2 egy óra alatt feltölthető, míg a ZF14.4-es modelleknek ehhez két órára van szükségük. Ezt majd külön lehet rendelni a motorokhoz, méghozzá a Zero S, DS, DSR és SR modellekhez. A mérnökök azt ígérik, amellett hogy a hatótáv kitolódik, a motorok teljesítménye is növekedni fog. Ez 11% pluszt jelent a ZF 7.2-nél, míg 30%-os nyomaték növekedést a ZF14.4-es akkumulátorral szerelt S és DS-eknél.
A legnagyobb ZF 14.4 akkumulátorral szerelt modellek 18 kWh fognak biztosítani számunkra, ami városi körülmények között közel 360 kilométer megtételére képes. Autópályán pedig ennek közel a feléhez lesz elegendő szufla a motorban. Ha valaki azért aggódna, mert a lithium-ion akkumulátorok élettartalma elég rövid, a gyártó egy ötéves kilométer megkötés nélküli garanciát biztosít hozzájuk.
Forrás: greencarreports