A Daimler újabban nem szűkölködik ötletekben, hogy miként tehetné elektromossá a teherszállítást, és az erről alkotott koncepcióit sem rest bemutatni nekünk. A tervek mellett azonban a tettek is megjelennek: a FUSO eCanter nevet viselő, rövidebb városi utakra tervezett kisteherautó a legelső, teljes mértékben árammal meghajtott teherautó, mely sorozatgyártásba került, és néhányuk már szolgálatba is állt New Yorkban. Daimler eCanter A Tokyo Motor Show újabb Daimlerrel szolgált számunkra. A gyártó Mitsubishi Fuso Truck divízióján belül készítették el az E-Fuso Vision One nevű bemutatóautót, mely méretben és hatótávolságban is messze túlszárnyalja elődjét. Az új elektromos kamion 23,26 tonna össztömegű, azaz 8-as besorolású, és 11,11 tonnányi terhet képes cipelni, ami csak 1,8 tonnával marad el dízeles társának teherbírásától. Egy töltés 350 kilométernyi vezetést tesz lehetővé, s ezt egy 300 kWh-s akkucsomag biztosítja. A nagyobb rakodótér és hatótávolság arra enged következtetni, hogy az eCanterrel ellentétben ez a jármű nagyobb árumennyiségű, városon kívüli, távolsági teherszállítás feladatát fogja betölteni, amennyiben gyártásra kerül. Daimler Vision One 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 Az elektromos teherautók kapcsán kiélezett versenynek lehetünk tanúi a gyártók között. A Tesla éppen a napokban tervezi lerántani a leplet az e-kamionjáról, de korábban már a Cummins is megmutatta a nyilvánosságnak az AEOS nevű, alig 140 kWh-s akkumulátorral felszerelt járművét, a Volkswagen pedig egy kisteherautót, az e-Craftert indította el az elektromos áruszállítás versenyében. Arról egyelőre csak találgatni tudunk, hogy melyik áll a legközelebb a gyártáshoz, és melyiknek lesz olyan alacsony a tonnakilométerre jutó költsége, hogy népszerű is legyen a mindennapos teherszállítás során. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!