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
auto
2024. 02. 28. szerda

Újabb elektromos kamiont mutatott be a Daimler

A Daimler újabban nem szűkölködik ötletekben, hogy miként tehetné elektromossá a teherszállítást, és az erről alkotott koncepcióit sem rest bemutatni nekünk. A tervek mellett azonban a tettek is megjelennek: a FUSO eCanter nevet viselő, rövidebb városi utakra tervezett kisteherautó a legelső, teljes mértékben árammal meghajtott teherautó, mely sorozatgyártásba került, és néhányuk már szolgálatba is állt New Yorkban.

Daimler eCanter

A Tokyo Motor Show újabb Daimlerrel szolgált számunkra. A gyártó Mitsubishi Fuso Truck divízióján belül készítették el az E-Fuso Vision One nevű bemutatóautót, mely méretben és hatótávolságban is messze túlszárnyalja elődjét. Az új elektromos kamion 23,26 tonna össztömegű, azaz 8-as besorolású, és 11,11 tonnányi terhet képes cipelni, ami csak 1,8 tonnával marad el dízeles társának teherbírásától. Egy töltés 350 kilométernyi vezetést tesz lehetővé, s ezt egy 300 kWh-s akkucsomag biztosítja. A nagyobb rakodótér és hatótávolság arra enged következtetni, hogy az eCanterrel ellentétben ez a jármű nagyobb árumennyiségű, városon kívüli, távolsági teherszállítás feladatát fogja betölteni, amennyiben gyártásra kerül.

Daimler Vision One

Az elektromos teherautók kapcsán kiélezett versenynek lehetünk tanúi a gyártók között. A Tesla éppen a napokban tervezi lerántani a leplet az e-kamionjáról, de korábban már a Cummins is megmutatta a nyilvánosságnak az AEOS nevű, alig 140 kWh-s akkumulátorral felszerelt járművét, a Volkswagen pedig egy kisteherautót, az e-Craftert indította el az elektromos áruszállítás versenyében. Arról egyelőre csak találgatni tudunk, hogy melyik áll a legközelebb a gyártáshoz, és melyiknek lesz olyan alacsony a tonnakilométerre jutó költsége, hogy népszerű is legyen a mindennapos teherszállítás során.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.