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
auto
2024. 05. 04. szombat

Kínai óriással fog össze a Volvo az akkumulátorok újrahasznosításáért

elektromosautó-akkumulátor

Stratégiai szándéknyilatkozatot írt alá a Volvo Cars és a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) az akkumulátor-újrahasznosítás területén való intenzív együttműködésről. A partnerek közös célja az elektromos autókban használt akkumulátorok újrahasznosításának népszerűsítése, és ezáltal a járművek karbonlábnyomának csökkentése a teljes életciklus alatt.

A tervek szerint a Volvo összegyűjti az eladott elektromos autóiból kikerülő használt, valamint a gyártás során keletkező hibás hulladékakkumulátorokat, amiket partnerei szétszerelnek, és kinyerik belőlük az értékes ásványkincseket. A vállalat elmondása szerint a nikkel, kobalt, lítium, és más fémek akár több mint 90 százaléka is visszanyerhető az eljárás során.

Ezt követően a másodnyersanyagok a CATL gyárába kerülnek, ahol vadonatúj akkumulátorcellák készülnek belőlük – ezek pedig visszakerülnek a Volvóhoz, hogy új elektromos modellekben találjanak otthonra.

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

Forrás: Volvo Cars

A megállapodás fontos mérföldkő az akkumulátor-újrahasznosítás és körforgásos üzleti modellek kialakításában Kínában” – mondta Tan Libin, a CATL alelnöke. A használt akkumulátorok kezelésének kérdése ráadásul kezd egyre égetőbbé válni, nem csupán azért, mert rohamosan növekednek a villanyautó-eladások az országban és szerte a világban, hanem mert egyre több használatban lévő elektromos jármű  éri el élettartamának végét.

A Volvo Cars egyébként 2019-ben írt alá hosszú távú, több milliárd dolláros megállapodást a CATL-lel akkucellák beszerzéséről a Volvo és Polestar modellekhez.

Az akkumulátor-újrahasznosítás témájával nemrég mi is részletesen foglalkoztunk: utánajártunk, mi történik Magyarországon az akkuhulladékkal.

Kinek a problémája a villanyautók veszélyes akkuhulladéka?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.