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
auto
2024. 04. 27. szombat

1000 lóerős villanyautót visz Genfbe egy alig ismert kínai gyártó

elektromos autó

A világ egyik legnagyobb autós rendezvénye nem csak a leghíresebb gyártókat vonzza a svájci nagyvárosba, hanem kevésbé ismert, alig néhány éve alakult start-up vállalatok is elindulnak szerencsét próbálni legújabb autócsodájukkal, hogy elnyerjék az európai nagyközönség kegyeit. Az elmúlt hónapok autókiállításai gyönyörűen megmutatták, hogy Kínában bőven akadnak olyan vállalatok, melyek kifejezetten elektromos meghajtású járművekkel törnének be az európai, vagy akár az amerikai piacra is, és ennek megfelelően konkrét terveket is láttunk tőlük, általában valamilyen csúcstechnológiás, tisztán elektromos crossover formájában. A Genfi Autószalon sem maradhat kínai villanyautó nélkül: az alig két éve alakult LVCHI Auto, kínai nevén Lüchi készül szert tenni egy kis ismeretségre 1000 lóerős kocsijával.

A sanghaji központú start-up két képet tett közzé az autószalonon történő bemutatkozása előtt, melyek ugyan nem sokat árulnak el az autó megjelenéséről, a hozzájuk fűzött infókból kiderül, hogy egy négyszemélyes, tisztán elektromos járműről van szó, ami a Venere névre hallgat. A leopárdfej-emblémás gyártó 4 darab villanymotort helyezett el az autóba, melyek 250 km/h-s végsebességet biztosítanak, és kevesebb mint 3 másodperc alatt képesek felgyorsítani 0-ról 100 km/h-ra az 5118 mm hosszú gépkocsit. A NEDC szerint a Venere 500 kilométert képes megtenni két töltés között, amit a 100 kWh-s lítium-ion akkumulátorának köszönhet. A LVCHI Auto nem egyedül hozta létre az autót, a tervezést ugyanis az olasz Institute of Development in Automotive Engineering végezte, ugyanaz a társaság, amelyik a 2010-es genfi kiállításon a Sofia nevű hibrid meghajtású koncepcióját bemutatta.

I.DE.A Sofia, Forrás: Cardesignnews

Az elektromos közlekedés terén egyébként egészen ambiciózus tervei vannak a vállalatnak, és nem is a Venere az első modell, mely a leopárdfej márkajelzés alatt mutatkozik be. A kínai csapat azt állítja, hogy három, elektromos autók alapjául szolgáló padlólemezt már kifejlesztettek, és 2021-re 8 villanyautót fognak piacra dobni, melyek között lesz például egy luxusszedán, és két SUV is, valamint a nemrég bemutatott Urano koncepció gyártási változata is, mely 2019 közepén érkezne a vásárlókhoz.

LVCHI Urano, Forrás: Auto&Design

Hogy a Venere mikor, mely piacokon, és milyen áron lesz elérhető, azt egyelőre nem részletezte a gyártó, de a márciusban induló Genfi Autószalonon, ahol már a gyártásra érett változat lesz bemutatva, biztosan sokkal többet megtudunk az olasz-kínai társulás eredményéről.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.