Elektromos crossoverrel bővül a Ssangyong palettája

Dél-Korea legrégebbi autógyártója, a Ssangyong egy új sportterepjáróval helyettesíti 2019-ben egyik legnépszerűbb modelljét, a 2010 óta piacon lévő Korando-t, mely egyúttal egy tisztán elektromos meghajtású variánst is kap. Az egyelőre e-SIV nevet viselő koncepció, melyet az utcára kerülve másképp fognak majd hívni, igazi korszakváltást jelent a gyártó történetében: ez lesz ugyanis a legelső teljesen elektromos Ssangyong, de biztosan nem az utolsó. Az e-SIV egyébként az Electronic Smart Interface Vehicle rövidítése, melyből feltételezhetjük, hogy az SUV-jairól híres dél-koreai vállalat nem fogja kispórolni az okos technológiákat az autóból. Hogy pontosan milyen high-tech eszközöket fog felvonultatni a gyártó a tanulmány prezentálásakor, arról a legújabb csatlakoztathatósági megoldások és önvezető rendszerek említésén túl bővebb részleteket nem árult el a Ssangyong, de néhány műszaki információt és kedvcsináló látványtervet azért kaptunk.

A Korando kibocsátásmentes utódja egy 185 lóerős villanymotorral érkezik, mely egy 150 km/h-s végsebességet eredményez a kocsinak, azonban a 450 km-es névleges hatótáv egy kevéssel alulmarad a konkurens Hyundai Kona EV hatótávolságával szemben. 4460 milliméteres hosszával, 1870 milliméteres magasságával, 1630 milliméteres szélességével, és 2675 milliméteres tengelytávjával méret tekintetében a Tivoli és a Rexton modellek közé fog beülni az autó a Ssangyong palettáján.

A Ssangyong e-SIV alapján készülő végleges modell valamikor 2019 végén kerül piacra, márciusban pedig a Hyundai legújabb villanyautójához hasonlóan a Genfi Autószalonon lesz kiállítva.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.