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
auto
2024. 04. 27. szombat

Mivel az elektromos Opel Corsáról már rendelkezésre állnak a műszaki adatok, és a vételár is ismert, ezért inkább a saját benyomásainkat szeretnénk összefoglalni innen a Frankfurti Autószalonról. A Corsa-e a belső kialakítás minőségében összevethető az ID. 3-mal, talán egy kicsivel több a műanyag, és kevesebb a minőségi anyag, mint a Volkswagen villanyautójában, de nincs nagyságrendben különbség a két autó között.

Az autón számos apró érdekességet figyeltünk meg, mint például a hátsó ajtó első élén végigfutó gumitömítés. Megkérdeztük a helyi mérnöktől, hogy ez mi célt szolgál, mivel más típusoknál nem láttunk még ilyet. Szerinte nagy valószínűséggel zajszigetelés céljából került oda, de biztosra ő sem tudta megmondani.

A másik hasonló érdekesség, hogy ha kinyitjuk a töltőcsatlakozó fedelét, akkor látunk egy apró nyomógombot LED-es visszajelzéssel, ami az időzített töltésre utal a piktogram alapján. Ez nagyon kényelmes, mert ha véletlenül bekapcsolva felejtjük az időzített töltést, a LED villogni fog nekünk, és nem fog kellemetlen meglepetés érni minket, ha az autó nincs feltöltve, amikor mi szeretnénk. Ezt egyébként anélkül is kikapcsolhatjuk azzal a csatlakozó melletti gombbal, hogy az autó menürendszerébe újra belépnénk.

A középkonzolon az irányváltó kar mögött található egy kormány piktogram p betűvel –  először azt hittük, hogy automata parkolást jelöl, de érdeklődésünkre megtudtuk, hogy ez csak a kormányszervó erősségét állítja: parkoláskor erősebbre veszi, így könnyebben tudjuk tekergetni lassú tempónál az autó kormányát.

Az autó csomagtere kellően tágas, az akkumulátor teljesen a padlóba van beépítve, egyedül a pótkeréknek a helyét veszi el részben, annak körülbelül a kétharmadát foglalja el, így teljes értékű pótkereket nem lehet betenni az autóba a csomagtartó alá az eredetileg erre szánt helyre, ellenben a csomagtartó teljes értékű maradt.

Az autó teljesen feltöltött állapotban 420 km megtehető távolságot ír ki, ami egy elsősorban városi méretű autónál több mint elegendő. Ez is azt igazolja, hogy a mai autók 40-60 kWh közötti akkumulátor-kapacitásával megérkeztünk arra a szintre, ahol már nincs szükség nagyobb aksit építeni az autókba, helyette inkább a gyors töltési teljesítményre, az egyenletesen gyors töltési karakterisztikára, és a sűrű villámtöltő-hálózat kiépítésére kellene koncentrálni a gyártóknak. Szerencsére erre már van példa az IONITY hálózat közös támogatásával.

Az Opel standján kiállítottak egy nyitott akkumulátort is, ennek érdekessége, hogy eléggé elszórtan helyezkednek el a modulok – a jó helykihasználás érdekében egy-egy modul egészen előre került, a többi pedig először egy szintben, később hátulról a hátsó ülés alatt két szintben egymásra építve. Az akkumulátor hűtését a modulok között lévő, belül üreges alumínium távtartók/merevítők segítségével oldják meg. Ebben kering a hűtőfolyadék, ami egyébként nem csak az akkut, de a motort is hűti.

Az összbenyomásunk az elektromos Corsáról nagyban függ az árától. A 8 millió körülire ígért bevezető áron nagyon jó vétel lenne az autó, ám ha a bevezető kedvezmény után érvényesül a 11 millió körüli listaár, akkor már érdemes lehet elgondolkodni a kicsivel többet nyújtó és tágasabb VW ID.3-on.

Az Opel a legelső autógyártó, mely elektromos rally autót készített modelljéből, az autószalonon a Corsa-e Rally is megtekinthető, amely az ADAC Opel e-Rally Cup versenysorozat szereplője lesz a jövő évtől.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.