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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Porsche Taycan néhány nappal ezelőtti bemutatóján a legtöbb műszaki adatot megtudhattuk az autóról, így a száraz információk helyett ebben a cikkben is inkább a saját szubjektív véleményem olvashatjátok az autóról.

Bár unalmas már a Tesla Killerezés, mivel a két gyártó maga is beszólogat egymásnak, elkerülhetetlen, hogy összehasonlítsuk a Tesla Model S és a Porsche Taycan villanyautókat. Pedig az összehasonlítás nem áll meg, ugyanis a két autó megközelítése pont ellentétes egymással: A Tesla Model S egy 5 személyes tágas családi autó, ami sportautós teljesítménnyel is rendelkezik. A Porsche Taycan épp a fordítottja, egy elektromos sportautó, amiben hátul nem csak egy nagyon szűk, jelképes pad található, ahová ha muszáj bepréselheti magát két gyerek, hanem hátul is van két tágas és kényelmes ülés.

A Porsche egyértelműen gondolt a hátul ülőkre is, nem csak kötelező feladatnak tekintette ezt a részt: a hátsó lábtér és az ajtó könyöklő és fogantyú kellemesen derengő piros árnyalatú belső megvilágítást kapott. A két első ülés közötti középkonzol hátsó részén egy érintőképernyőn szabályozhatják az utasok a légkondicionáló működését. A két hátsó ülés természetesen isofix rögzítési pontot is kapott.

Alapvetően persze egy Porschéről van szó, így a legfontosabb hely az autóban a vezetőülés. Az első szó ami eszünkbe jut az autóba beülve a minőség. Ebből a szempontból egyértelműen Tesla gyilkos az autó, bár ezen valószínűleg senki sem lepődik meg, akit érdekel az autóipar pontosan tudja, hogy a német gyártók kifogásolhatatlan minőséget tudnak alkotni, amennyiben a vásárlók elfogadják és megfizetik ennek árát. Márpedig a Porsche vásárlók nem az olcsóságot, hanem a minőséget keresik.

 

Bárhová nyúlunk kellemes tapintású felületeket érintünk meg. Az autó műszerfalát jelentő képernyő képminősége is kifogásolhatatlan, mármár olyan érzés, mintha nem is egy digitális képernyőt látnánk, hanem egy fix, jó minőségben nyomtatott  felület lenne a szemünk előtt. Az autó egyes funkcióit hangos utasításokkal is vezérelhetjük, amit azzal próbáltunk ki, hogy zene lejátszását kértük az autótól, amit késlekedés nélkül teljesített. Aki ki tudja fizetni a Taycan árát biztosan nem fog csalódni, egyértelműen azt kapja, amit a Porschétől elvárhat. Villanyautós szemmel öröm volt tapasztalni, hogy jól tudják a Porschénél is, hogy a változás megérkezett, a Porsche stand nagyobbik része, ahová belépünk, kizárólag a Taycanról szólt, a minden színben bemutatott autó mellett nagyteljesítményű töltőt is kiállítottak. A hagyományos motorral hajtott Porschékat eldugták egy galériára, ahová a stand széléről vezetett a lépcső, de még a galéria egy részén is az e-mobilitással kapcsolatos újdonságok kaptak helyet.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.