WEY – a Great Wall luxusmárkája

Nagyon úgy tűnik, hogy egyre több kínai gyártóknak lesz fontos a közeljövőben az európai piac, hiszen mi más indokolná, hogy Frankfurtban leplezzék le tanulmány autóikat vagy akár egy korábbi tanulmány sorozatgyártásra kész változatát.

A Great Wall nevű hatalmas kínai autógyártó 2016-ban alapította meg luxus almárkáját Wey néven, és már akkor tervezték a megjelenést az európai piacon, Németországban szintén 2016-tól rendelkeznek fejlesztőközponttal. Az elmúlt 3 évben több mint 300 000 autót értékesítettek. A gyártó kizárólag a SUV kategóriára koncentrál. Több konnektorról tölthető hibrid modelljük mellett természetesen tisztán elektromos autókat is gyártanak. A Wey tegnap délután Frankfurtban leplezte le a Way-S és Way-X elnevezésű elektromos koncepció crossovereket.

Wey-X, az önvezető SUV

A színpadon lévő két villanyautó közül a Wey-X radikálisabb megjelenésű. Az autó legfontosabb érdekessége, hogy 5-ös szintű önvezetésre tervezik. A hűtőrács helyére és az autó hátuljára egyaránt egy-egy kijelzőt építettek be, amelyek a forgalom többi résztvevőjével való kommunikációra használhatók, például figyelmeztetve őket arra, hogy önvezető járművel találkoztak.

Az autó intelligens fényszórókat, hatalmas panorámatetőt és B oszlop nélküli két irányba nyíló ajtókat kapott. Az autó minimalista kialakítású belső terében 4 hatalmas fotelt láthatunk. A középkonzol a hátsó ülések között is folytatódik. Az autó belső képernyője teljes szélességében kitölti a műszerfalat.

EZT OLVASTAD MÁR?  A legextrémebb akkumulátoros energiatárolót építette a CATL

Ez az autó valamivel jobban gyorsul, mint a Wey-S, csupán 4,5 másodpercre van szüksége a 100 km/h sebesség eléréséhez. Maximális sebessége 200 km/h, hatótávolsága kb. 510 km.

Wey-S, az elektromos SUV

A Wey S koncepció tervezésekor a gyártó célja az volt, hogy egy dinamikus és divatos crossover formát hozzanak létre. Az autó elöl és hátul egyaránt LED világítással rendelkezik, az ajtók kilincsei a karosszériába süllyesztettek, a külső tükröket kamerák helyettesítik. Az utastérben digitális műszeregységet és egy különálló infotainment rendszert láthatunk. A koncepció összkerék meghajtással rendelkezik, 260 kW (354 Le) rendszerteljesítménnyel, amely 4,9 másodperces 0-100 km/h sprinthez elegendő. Az autó hatótávja kb. 400 km.

A Wey-S-be 4-es szintű önvezetést, intelligens arc- és gesztus felismerő technológiát, valamint Augmented Reality navigációs rendszert szánnak.

Wey GT-PRO, a plugin hibrid SUV

A gyártó standján természetesen nem csak koncepcióautókat láthattunk, itt volt többet között a Wey P8 GT-PRO konnektorról tölthető hibrid autójuk is, amely egy összkerék meghajtással rendelkező 2 literes turbómotorral és a hátsó tengely felett elhelyezett villanymotorral rendelkező SUV. A két motorral ellátott autó kombinált teljesítménye 320 Le és 524 Nm, amely 6 fokozatú DCT sebességváltón keresztül szabadul rá a kerekekre.

EZT OLVASTAD MÁR?  11 kW-os fedélzeti töltőt kap az új Hyundai Kona Electric

Az autó 0-100 km/h gyorsulásához 6,5 másodperc szükséges, végsebessége 210 km/h. Az akkut és az üzemanyagtartályt teljesen feltöltve 600 km hatótávval rendelkezik, a gyártó által megadott kombinált fogyasztás 2,3 liter benzin 100 km-re.

Az autó 4790 mm hosszú, 1940 mm széles és 1672 mm magas, tengelytávja 2950 mm, tömege 2281 kg.

 

Elektromos autót használsz?