Első benyomások: Mini Cooper SE

Egy rövid megálló erejéig útba ejtettük a BMW standjánál lévő tisztán elektromos Mini Cooper SE-t, ami a vállalat legelső, sorozatgyártásra szánt modellje belsőégésű motor nélkül. Az már az első pillanattól fogva érezhető, hogy egy prémium márkáról van szó: az anyaghasználat minőségi, a varrások hibátlanok, az illesztések pontosak, a tervezők odafigyeltek minden apró részletre, a hátsó ülésen ülők kényelmét három pohártartó is szolgálja. A váltókar és minden kapcsoló világít, ami rengeteget dob az élményen, a mindenfele elhelyezett Mini logó pedig folyamatosan emlékeztet bennünket, hogy a britek kisautójában ülünk. A brit zászlót lemásoló hátsó lámpa kifejezetten ötletes. A tervezés és kidolgozás tekintetében az elektromos Mini kétségtelenül hozta azt a színvonalat, amit egy a BMW alá tartozó márkától elvárunk, és ezt nem csak azért mondjuk, mert pont az Opel Corsa-e után sikerült beülnünk. Ám ahogy az Opeltől a Mini felé minőségben ugrottunk egy nagyot, úgy zuhantunk vissza a hajtáslánc tudását tekintve, hiszen a Mini teljesen feltöltve bő 200 kilométeres hatótávot ír ki.

EZT OLVASTAD MÁR?  Így lesz jobb az önvezető autó, mint eddig bárki

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.