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
auto
2024. 04. 19. péntek

Ha nem is tömegigény a vonóhorog egy személyautón, sokan szeretnénk, ha vontatni nem is, de legalább kerékpárt szállítani. Külföldön a legtöbb típusra felszerelik, a Magyarországon azonban nehézkes a kerékpár szállításra alkalmas vonóhorog engedélyeztetése, ha az nem gyári megoldásról van szó. Jómagam a kerékpár szállítóra nem vagyok rest egyéb nagy méretű vagy piszkos dolgot is felhelyezni, így utazott már rajta összecsukott, de nagy méretű babakocsi, fűnyíró, sífelszerelés és szánkó is, így nem foglalta a helyet a csomagtartóban vagy nem piszkolta össze a kárpitot.

A Hyundai úgy tűnik felfigyelt erre az igényre, a Frankfurtban kiállított Kona Electric hátulján egy hagyományos vonóhorogra szerelt 2 kerékpár rögzítésére alkalmas kerékpárszállítót láthatunk. Az árlistából az extra árát is megtudtuk, 579 euró a kerékpárszállító rögzítőkészlet elnevezésű tétel, ami vélhetően a vonóhorgot és az elektromos csatlakozót jelenti, valamint 599 euró a kerékpárszállító, utóbbi helyett természetesen a szabványos vonóhorog gömbfej miatt egyéb gyártó esetleg olcsóbb termékét is választhatjuk.

A jó hír, hogy ha nincs rá szükség, akkor a vonóhorog bármikor könnyen levehető, a rossz hír, hogy a maximális terhelhetőség 75 kg, így utánfutó szállítására ez a megoldás nem alkalmas.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.