Végleges formájában is gyönyörű a Porsche Taycan

Régóta vártunk a pillanatra, hogy lehulljon a lepel a Porsche Taycan végleges változatáról, és ma délután egyszerre három helyszínen – Kanadában, Németországban, és Kínában – végre bemutatkozott a német prémium sportkocsi-gyártó legelső sorozatgyártásra szánt tisztán elektromos modellje. A livestream nem volt tökéletes, Oliver Blume vezérigazgató német beszédének keveredése az angol szinkrontolmáccsal kifejezetten zavaró volt, és szinte az egész közvetítés alatt problémák voltak a hanggal, mégis pozitív csalódás uralkodhatott el rajtunk a világpremier végén. Hogy miért? Mert a legnagyobb félelmünk, hogy a Mission E koncepción látott díjnyertes dizájnelemek túl csicsásak voltak ahhoz, hogy a gyártási változaton megjelenjenek, nem igazolódtak be. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem történt változtatás a formaterven – talán a legszembetűnőbb, hogy a sportautó feneke kikerekedett, de ennek ellenére a Taycan pont annyira lenyűgöző, mint a tanulmányként épített elődje, és tökéletesen építi magába a 918 Spyder és a 919 Hybrid Le Mans-i versenyautó DNS-ét. Ráadásul a koncepció vonalait úgy sikerült komolyabb átdolgozás nélkül hagyni, hogy a légellenállási tényező mindössze 0,22 lett. Ízlések és pofonok, de a Taycan akár a legszebb Porsche címért is versenyezhetne.

A specifikációk tekintetében nem hangzott el sok újdonság: ez lesz a legelső megvásárolható gépjármű 800 V-os akkurendszerrel, ami a töltés során jelent igazi előnyt a többi villanyautóval szemben. Sajnos a korábban hirdetett 350 kW-os töltésről nem esett szó, a sportkocsi egyelőre 270 kW-tal tud villámtöltődni. Ez sem kevés, sőt, 100 kilométernyi hatótáv akár 5 perc alatt betölthető az aksiba. A lítium-ion akkumulátor kapacitása 93,4 kWh, amivel a WLTP szerint 412 kilométert megy el egy töltéssel. AC hálózaton 11 kW áll rendelkezésünkre. A négyajtós gyönyörűség teljesítményadatai már jórészt ismertek a korábbi videókból: 260 km/h végsebesség, ami hosszabb ideig is fenntartható, 2,8 másodperces 0-100-as sprint, és 9,8 másodperces 0-200-as sprint. A csúcsteljesítmény 560 kW, amit egy kétsebességes váltó támogat. Ezek az adatok az élőben bemutatott Turbo S változatra igazak, a sima Turbo a sajtóanyag szerint egy kicsivel gyengébb: 500 kW teljesítmény, 3,2 másodperces 0-100-as gyorsulás, ám cserébe egy hajszállal több, 450 kilométernyi hatótáv. Ez a két változat a legerősebb Porsche E-Performance technológiát használja, és az egész modellpaletta legnagyobb tudású autói közé állnak be, míg az olcsóbb Taycan-variánsok később, de még ebben az évben várhatók.

EZT OLVASTAD MÁR?  Jön az új Hyundai Ioniq

Belül egy központi 10,9 colos kijelzőt találunk, melyet az anyósülés irányába több opcionálisan választható képernyő szegélyez. Az infotainment rendszer az érintés mellett hangalapon is irányítható a Hey Porsche vezényszóra, ezáltal nagyban megcsappant a sokak által régimódinak vélt gombok és kapcsolók száma. Egy sportszedántól nem érdemes túl sok csomagteret várni (az majd inkább a Cross Turismo változat jellemzője lesz), a Taycanban mégis elég tekintélyes helyünk van pakolászni: 81 literrel gazdálkodhatunk az autó elejében, és 366 liter a hátsó csomagtartóban. A villany-Porsche újdonsága, hogy ez az első modell a kínálatban, mely egyáltalán nem használ bőrt az utastérben.

A Porsche Taycan Turbo S és Turbo a bemutató óta rendelhető, az utóbbi 152 136 euróról, az előbbi pedig 185 456 euróról indul Németországban áfával együtt. Amint új információk állnak rendelkezésünkre az elektromos Porschéről, azonnal beszámolunk róla.

Elektromos autót használsz?