PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 26. péntek

Most először sikerült lencsevégre kapni az Audi e-tron GT-t gyártáshoz készülődő formában közúton, mióta a tanulmány elkápráztatta a közönséget a 2019-es Los Angeles-i Autószalonon. Habár a Németországban lefotózott tesztjárművet alaposan letakargatták a mérnökök, gyanítható, hogy a végső változat nem sokban fog különbözni attól a remekműtől, amit a tervezők elsőre megálmodtak, hiszen az e-tron GT kezdetektől fogva hanyagolta a túlságosan extrém stílusjegyeket. Az álcázott autón csak néhány apró különbség figyelhető meg a koncepcióhoz képest, például a kilincsek jelenléte, a hátsó spoiler, a kevésbé mutatós felnik, valamint a különálló hátsó fényszóró, ám ez valószínűleg csupán a LED-csík közepének lematricázása miatt van így, s az autón megmarad az összefüggő hátsólámpa. Ez többek között az egyik olyan stíluselem, ami közös az Audi elektromos Gran Turismojában és a Porsche Taycanban, hiszen a két villanyautót testvéri viszony kapcsolja össze, osztoznak a J1 padlólemezen és a technológián, s láthatóan a dizájnon is.

 

A gyártási forma várhatóan a novemberben megrendezett idei Los Angeles-i autókiállításon tűnik majd fel, és 2021-ben kerül a kereskedésekbe. 350 kW-os villámtölthetőséggel érkezik, amit addigra a Taycan is megkap, az autó aljában pedig egy 96 kWh-s akkucsomagra számíthatunk, ami a WLTP szerint mintegy 400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.