Audi e-tron GT: ezt nagyon eltalálták a németek

Mindenki kapaszkodjon meg a székébe, mert az Audi alighanem a legszebb elektromos autót vitte el idén a Los Angeles Auto Show színpadára, mely nem csupán egy egyszeri koncepcióautó, hanem egészen a gyártósorig fog vonulni. Ha azt mondjuk, hogy a mérnökök hűek maradtak a tőlük megszokott és elvárt arculathoz, és bizonyították, hogy a németek is tudnak szexi villanyautót építeni, akkor még enyhén is fogalmazunk. A tervezők látszólag ugyanis a márka legszebb modelljeiből emeltek át stílusjegyeket, így az e-tron GT gyakorlatilag az A7, S7, és a TT összeturmixolásából és elektromosításából megszületett álomautó lett. A németeknek ismét jár egy nagy taps az előrelátó gondolkodásért, hiszen csakúgy, mint az e-tron SUV esetében, a Gran Turismon sem találunk feleslegesen kirívó vonásokat, melyek az autó elektromos mivoltára utalnak. Persze az Audinak illett is szép autóval előállni, hiszen belül a Porsche Mission-E koncepció hajtáslánca mozgatja, azaz azé a villanyautóé, mely egyedülálló formatervezéséért számos díjat bezsebelt, így nem lett volna méltó, ha kívülről nem tudja hozni a villany-Porsche szintjét. Ugyan egyelőre a most bemutatott e-tron GT is csak egy tanulmány, túl sok módosításra vélhetően nem lesz szükség a gyártósorig, legalábbis bízzunk benne, ugyanis ez az autó ebben a formában biztosan nagyot fog ütni a piacon.

EZT OLVASTAD MÁR?  Az első nem hivatalos utcai fotók az új Roadster prototípusáról: lerobbant volna?

Ami a meghajtást illeti, a két villanymotor 434 kW-os (590 lóerős) összteljesítménnyel teszi a dolgát, és alig 3,5 másodperc alatt felpörgeti az autót 0-ról 100 km/h-ra, a végsebesség viszont 240 km/h-n tetőzik, hogy minél nagyobb hatótávot érhessen el a sofőr. Az e-tron GT padló alatti részét teljes egészében elfoglalja a lítium-ion akkumulátor a két tengely között, mely 95 kWh-s kapacitásával nagyjából 400 kilométernyi vezetést enged a tulajnak egyetlen töltéssel a WLTP szerint. A gyártó elmondása szerint ebben közrejátszik az is, hogy a mérnökök gondos anyaghasználat mellett ultra könnyűre tervezték a karosszériát, habár vélhetően egy ekkora akkupakkból magasabb hatótávot is ki lehetne hozni. A nehéz aksi extrém alacsonyra helyezi az autó súlypontját, ami már közel akkora vezetési élményt eredményez az Audi szerint, mintha az R8-as sportautóban ülnénk. Az Audi természetesen megkapta a Porsche Mission-E 800 V-os rendszerét, így 20 perc alatt könnyedén elérhető a 80%-os töltöttség. Ha viszont a jövőben már nem lesz divat a kábel általi töltés, akkor az e-tron GT induktív módon is képes fogadni az elektromosságot 11 kW-os teljesítményen.

EZT OLVASTAD MÁR?  16 000 kilométeres interkontinentális túra Nissan LEAF-fel

Sajnos legalább 2020 végéig, de inkább 2021 elejéig várnunk kell, hogy az Audi négyajtós luxusautóját az utakon is láthassuk. Addig is viszont megérkeznek az első e-tron sportterepjárók a megrendelőikhez, 2019-ben pedig jön a Sportback, a széria második tisztán villanyos tagja. 2025-ig összesen tizenkét teljesen elektromos meghajtású személygépkocsit ígér a négykarikás vállalat.

Elektromos autót használsz?