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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Genfi Autószalonra vártuk a Škoda ENYAQ leleplezését, az autókiállítás azonban elmaradt, a Škoda online videóközvetítésén pedig csak a Škoda Octavia RS iV konnektorról tölthető hibrid modellt mutatták be.

Genf 2020: Škoda Octavia RS iV PHEV

A tisztán elektromos, tágas SUV bemutatóját azonban valószínűleg sokkal többen várják, így nem meglepő, hogy egy figyelmes fotós ellopta a show-t a Škoda elől, ugyanis ma reggelre tele lett az internet a Škoda ENYAQ egy minimálisan álcázott példányának fotóival, melyeket közúti tesztelésen készítettek.

Škoda Vision iV tanulmányautó

A fényképeken látható autó sokkal konzervatívabb külsőt kapott, mint az alapjait jelentő Škoda VISION iV tanulmányautó, bár az is egyértelmű, hogy épp a leginkább kérdéses hátsó részt igyekeztek álcázni, így a végleges változat csomagtér kialakítása valahol a tanulmányautó és a lentebb látható fotók között félúton helyezkedhet el. A méretek azonban valószínűleg nem változtak ilyen mértékben. A koncepcióautó hosszúsága 4665 mm, szélessége 1926 mm, magassága 1613 mm, a tengelytáv 2765 mm, a csomagtér 550 literes. A hajtásrendszer valószínűleg a Volkswagen ID.4 modellel azonos. Az eddig kiszivárgott információk szerint tehát mindkét autóba két villanymotort is építhetnek, melyek közül az első kerekeket hajtó 101 Le, a hátsó pedig 201 Le teljesítményű, így a rendszerteljesítmény 302 Le. A rendszer nyomatéka 450 Nm. Az akkumulátor kapacitása 83 kWh lesz, amivel 500 km körüli WLTP hatótáv várható.

Škoda ENYAQ (forrás: AutoExpress)

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.