PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 29. péntek

Jövőre már nem Frankfurtban lesz a Frankfurti Autószalon

egyéb

Új helyszínre költözik Németország legnagyobb autós kiállítása, 2021-től kezdődően Münchenben rendezik meg az IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) néven is ismert Frankfurti Autószalont – jelentette be a VDA német autóipari szövetség. A Messe Frankfurt kiállítóközpont 70 évig adott otthont az eseménynek, melynek múltja sokkal régebbre, egészen 1897-ig nyúlik vissza, amikor legelőször, mindössze nyolc autó kiállításával nyitottak meg a kapui Berlinben. A rendszerint szeptember végén kezdődő IAA tehát több mint 120 éve szolgál az autóipar legnagyobb innovációinak hírnökeként, és az autógyártók elsőszámú marketing- és értékesítési platformjaként, ám az új helyszínnel a rendezvény koncepciója is változik. A legújabb autóipari fejlesztések helyett a VDA inkább a mobilitási megoldásokra helyezné a hangsúlyt, külön figyelmet fordítva a környezetbarát technológiákra, és az intelligens közlekedési rendszerekre.

A tavalyi IAA egyik legnagyobb sztárja a VW I.D. 3 volt, Fotó: Zsolt

A rendezés jogáért három német nagyváros is versenybe szállt, végül a szövetség úgy ítélte meg, hogy Hamburg, Berlin, és München közül a bajor nagyváros a legalkalmasabb azon feltételek biztosítására, melyek a megújult IAA lebonyolításához szükségesek. A VDA elmondása szerint a legfontosabb szempont a döntésnél az volt, hogy a befogadó város mennyire képes fenntartható módon, és az emberek igényeire szabva intelligens várossá alakulni, ez pedig már évek óta a müncheni önkormányzat törekvései között szerepel. München mellett szólt az is, hogy több, a városközpont közelében fekvő modern és vonzó helyszínt tudott felajánlani az autószalonnal kapcsolatos rendezvények színpadaként, melyek környezetbarát járművekkel összekapcsolva modern kiállítóközponttá válhatnak, így az IAA látnivalói nemcsak néhány csarnokban csoportosulnak, hanem kimennek a város utcáira az emberek közé. És természetesen a bajorok esélyeit erősítette a legnagyobb hazai autógyártókhoz való közelség, valamint a városban működő számtalan innovatív csúcstechnológiai vállalkozás és kutatóintézet is.

A látogatottság visszaesése nem volt érezhető a tömegben, Fotó: Zsolt

A Frankfurti Autószalon látogatottsága a tavalyi évben jelentős, közel 30%-os visszaesést tapasztalt az előző évekhez képest, és az érdeklődés a kiállítók körében is megcsappant, több neves autógyártó maradt távol a rendezvénytől. Emellett az IAA klímaaktivisták célpontjává is vált az autóiparhoz kötődő széndioxid-kibocsátás miatt, ezek mind közrejátszottak abban, hogy a szervezők teljesen új fejezetet akarnak nyitni az autószalon történetében.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.