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
auto
2024. 04. 26. péntek

Néhány hete már beszámoltunk arról, hogy a Volkswagen levédette az e-Samba nevet, így arra spekuláltunk, hogy az ID.Buzz tanulmányból készülő elektromos egyterű/kisbusz elnevezésénél a gyártó szakíthat a számokkal és az ID.3, ID.4 stb. sorozat helyett egy klasszikus nevet választhat a villanybusznak.

e-Samba lehet a VW villanykisbuszának neve

Az electrive.com friss hírei alapján azonban úgy tűnik nagyot tévedtünk. A német gyártó ugyanis levédetett egy teljes sorozat hasonló nevet, így például az e-Beetle, e-Karmann, e-Kübel és e-Golf elnevezéseket.

A névsor alapján valószínűbb, hogy az e-Samba nevet is inkább a már korábban bemutatott elektromos Bogár vagy elektromos Transporter átalakításokhoz hasonló, gyári támogatással készülő veteránokhoz fogják majd használni.

Klasszikus kisbusz modern hajtással: bemutatkozott a VW e-Bulli

Egy klasszikus autó elektromosra alakítására sokan szentségtörésként tekintenek, úgy gondolják nem lenne szabad elpazarolni egy veterán autót arra, hogy ne eredeti állapotában maradjon fenn az utókor számára. Az alábbi képeken azonban jól látható, hogy egy Bogár mennyire jó alapot nyújt egy ilyen átalakításhoz és az eredetihez képest egy valóban jól használható hobbiautó készülhet belőle villanyhajtással. Kívülről csupán az akku elrejtésére szolgáló vaskosabb küszöb, és a kipufogó hiánya különbözteti meg az autót az eredetitől. A motorháztetőt kinyitva azonban látszik mennyivel kisebb a villamos megoldás helyigénye. A villanymotor elfért a hátsó ülések mögött, az eredeti motortér pedig csomagtartóként funkcionál, így a villanybogár elől és hátul egyaránt rendelkezik csomagtérrel.

Az igény bizonyára növekszik az igényesen átépített elektromos veterán autókra, hiszen ha nem így lenne, a Volkswagen nem foglalta volna le a neveket. Egyelőre az e-Porsche nem szerepel a listán, így remélhetőleg a magyarországi elektromosra átalakított Porsche tulajdonosa nincs veszélyben és nem kell majd jogi okokból átmatricázni az autóját.

 

Jön az elektromos Bogár, és más Volkswagen klasszikusok

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.