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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Csodaszép sportszedán szinte fillérekért: megjelent a BYD Han EV

elektromos autó

Megkezdődött a BYD legújabb konnektoros modelljének értékesítése Kínában, a Han EV-vel ismét egy olyan villanyautóval gazdagodott az ország, amit bármely másik kontinens lakói megirigyelnének. Az elképesztően csinos, 0,233-as alaktényezőre lefaragott külső a vállalat legfejlettebb technológiáit rejti, és ennek megszerzéséhez még csak horrorárat sem kell fizetniük a vásárlóknak. A 4980 mm hosszú, 1910 mm széles, és 1495 mm magas sportszedán három tisztán elektromos változatban kapható.

A legolcsóbb, elsőkerék-meghajtású típus 65 kWh akkukapacitást hordoz, ami NEDC-ben mérve 506 kilométeres hatótávot jelent, ezt állami támogatással együtt 229 800 jüanos, átszámítva körülbelül 10,1 millió forintos indulóáron tudják hazavinni a kínaiak. Ehhez a típushoz kérhető 77 kWh-s aksi, amivel 605 kilométerre nő a NEDC-hatótáv, illetve a nagyobb aksis Han EV választható összkerék-hajtással, ami 550 kilométert megy el egy töltéssel a meglehetősen túlzó szabvány szerint. 3,9 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásával ez a leggyorsabb, gyártásban lévő kínai villanyautó. A Han EV csúcsváltozata 279 500 jüanról (12,3 millió forintról) indul.

Akit megbabonázott a jármű megjelenése, de továbbra is ragaszkodik a belsőégésű motorhoz, annak egy plug-in hibrid variánst is fejlesztett a BYD papíron 81 km hatótávval, de ez, és a legolcsóbb tisztán elektromos típus között mindössze 10 000 jüan az árkülönbség, ami túl kevés ahhoz, hogy egy racionálisan gondolkodó vásárló bajlódni akarjon az autó hagyományos alkatrészeinek karbantartásával.

A Han EV a legelső tömeggyártott elektromos autó a BYD LFP akkucelláit felvonultató Blade Battery akkupakkal, amely a gyártó elmondása szerint kétszer annyira biztonságos, mint egy hagyományos lítium-ionos akkumulátorral ellátott e-autó. Megfizethető ára ellenére a leghíresebb kínai dinasztiáról elnevezett autó utasterét csupa prémium anyag díszíti, például faberakások, nappa bőrülések, és alumíniumszegélyek.

BYD Blade: a kínaiak szuperbiztonságos akkumulátora

A DiPilot vezetéstámogató rendszer sok hasznos funkcióval vigyáz az utasokra és más közlekedőkre egyaránt: többek között intelligens sebességtartó automatika, frontális ütközés-figyelmeztető, gyalogosfelismerő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, és jelzőtábla-felismerő funkció is található benne alapként, de a lista hosszasan bővíthető tovább.

Ha jól alakulnak a BYD tervei, akkor nem kell sokáig irigykednünk, mert a Han EV Európában is értékesítésre kerülhet, kezdve Norvégiával. Az viszont egyelőre kérdéses, hogy milyen specifikációkkal és vételárral érkezik a kontinensünkre a kínai csúcsszedán.

Gyönyörű villanyautót hoznak a kínaiak Európába

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.