PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Megkezdődött a BYD legújabb konnektoros modelljének értékesítése Kínában, a Han EV-vel ismét egy olyan villanyautóval gazdagodott az ország, amit bármely másik kontinens lakói megirigyelnének. Az elképesztően csinos, 0,233-as alaktényezőre lefaragott külső a vállalat legfejlettebb technológiáit rejti, és ennek megszerzéséhez még csak horrorárat sem kell fizetniük a vásárlóknak. A 4980 mm hosszú, 1910 mm széles, és 1495 mm magas sportszedán három tisztán elektromos változatban kapható. A legolcsóbb, elsőkerék-meghajtású típus 65 kWh akkukapacitást hordoz, ami NEDC-ben mérve 506 kilométeres hatótávot jelent, ezt állami támogatással együtt 229 800 jüanos, átszámítva körülbelül 10,1 millió forintos indulóáron tudják hazavinni a kínaiak. Ehhez a típushoz kérhető 77 kWh-s aksi, amivel 605 kilométerre nő a NEDC-hatótáv, illetve a nagyobb aksis Han EV választható összkerék-hajtással, ami 550 kilométert megy el egy töltéssel a meglehetősen túlzó szabvány szerint. 3,9 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásával ez a leggyorsabb, gyártásban lévő kínai villanyautó. A Han EV csúcsváltozata 279 500 jüanról (12,3 millió forintról) indul. Akit megbabonázott a jármű megjelenése, de továbbra is ragaszkodik a belsőégésű motorhoz, annak egy plug-in hibrid variánst is fejlesztett a BYD papíron 81 km hatótávval, de ez, és a legolcsóbb tisztán elektromos típus között mindössze 10 000 jüan az árkülönbség, ami túl kevés ahhoz, hogy egy racionálisan gondolkodó vásárló bajlódni akarjon az autó hagyományos alkatrészeinek karbantartásával. A Han EV a legelső tömeggyártott elektromos autó a BYD LFP akkucelláit felvonultató Blade Battery akkupakkal, amely a gyártó elmondása szerint kétszer annyira biztonságos, mint egy hagyományos lítium-ionos akkumulátorral ellátott e-autó. Megfizethető ára ellenére a leghíresebb kínai dinasztiáról elnevezett autó utasterét csupa prémium anyag díszíti, például faberakások, nappa bőrülések, és alumíniumszegélyek. BYD Blade: a kínaiak szuperbiztonságos akkumulátora A DiPilot vezetéstámogató rendszer sok hasznos funkcióval vigyáz az utasokra és más közlekedőkre egyaránt: többek között intelligens sebességtartó automatika, frontális ütközés-figyelmeztető, gyalogosfelismerő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, és jelzőtábla-felismerő funkció is található benne alapként, de a lista hosszasan bővíthető tovább. Ha jól alakulnak a BYD tervei, akkor nem kell sokáig irigykednünk, mert a Han EV Európában is értékesítésre kerülhet, kezdve Norvégiával. Az viszont egyelőre kérdéses, hogy milyen specifikációkkal és vételárral érkezik a kontinensünkre a kínai csúcsszedán. Gyönyörű villanyautót hoznak a kínaiak Európába Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!