Középmotoros villanyautóval vadul a Hyundai
A villanyautók növekvő népszerűsége és a technológia villámgyors fejlődése megteremti a lehetőségét annak, hogy az autógyártók a magasabb teljesítményre szomjazó vásárlóik számára is felkínáljanak alternatívát a hagyományos meghajtás mellett. A Hyundainál ezt a gondolatot a Pekingi Autószalonon élőben is megtekinthető RM20e prototípus testesíti meg, mely a dél-koreai vállalat N Performance termékvonalának elektromos potenciáljára hívja fel a figyelmet.
A 810 lóerő teljesítményű tisztán elektromos vadállat nevében lévő RM a Racing Midship projekt rövidítése, amit 2012-ben magas teljesítményű, középmotoros hajtáslánc-technológiák fejlesztésének céljából indított el a Hyundai. Az elmúlt évek prototípusai (RM14, RM15, RM16, és RM19) még belsőégésű motorral készültek, tavaly azonban megszületett a gyártó legelső tisztán villanyos versenyautója is, az elektromos túraautó-sorozatba szánt Veloster N eTCR.
Azt nem tudjuk, hogy az elektromos hajtásláncon pontosan mit csiszoltak egy év alatt a mérnökök, hiszen a 2019-es Frankfurti Autószalonon bemutatott pályagépről nem árult el műszaki adatokat a Hyundai, de az biztos, hogy az RM20e nem szűkölködik a nyers erőben. Az 596 kW-os teljesítmény és 960 Nm nyomaték a hátsó kerekeken fejti ki hatását, ami könnyen egy 3 másodperc alatti 0-100-as gyorsulásba csaphat át, ha pedig a gyorsítópedálon marad a láb, akkor mindössze 9,88 másodperc alatt 200 km/h-s tempót is elérhet a villanyautó. A gyártó szerint a középmotoros elrendezés garantálja a motor nyomatékának legjobb kihasználását a különböző útfelületeken, és biztosítja azt a fajta kezelhetőséget és egyensúlyt, ami egy ilyen sportautó irányításához kell.
Az elektromos motor félelmetes végsebességnek adna teret, de ezt a Hyundai nem engedte, 250 km/h-n húzta meg a felső határt, így még közútra is kiengedhető az autó, és az akkumulátor sem szenved túlságosan. A 800V-tal is tölthető akkupakk kapacitása 60 kWh, arról viszont nincs adat, hogy mennyit lehet dolgoztatni az autót, mielőtt újra kellene tölteni.
Egyelőre nem tudni, hogy mikor találkozhatunk a Hyundai kínálatában N jelzésű villanyautóval, de az RM20e, és az alatta fekvő RM padlólemez fontos szerepet töltenek be azok magas teljesítményű technológiájának tesztelésében. Az itt megszerzett tudás a Rimac szakértelmével is kiegészül, hogy a Hyundai vásárlói a lehető legkorszerűbb technológiával vihessék haza sportautóikat.
Nemrég a Peugeot is bemutatta, hogyan képzeli teljesítmény-orientált autóinak jövőjét, valamint a Volkswagenről is tudjuk, hogy az ID.R versenyautó által felhalmozott tapasztalat a villanyautók R jelzésű változataiban teljesülnek be.