Hivatalos: gyártásba viszik a svéd-kínai álomautót

Az év elején bemutatott Precepttel házon belüli dizájnforradalmat robbantott ki a Polestar. A svéd-kínai autógyártó azt akarta bizonyítani, hogy a Volvóval való szoros kapcsolat ellenére lehetnek saját elképzelései autóinak stílusát illetően, amiket a jövőben megjelenő modelljein alkalmazni is fog. Az anyavállalattól való vizuális eltávolodás annyira jól sikerült, hogy az internet népe követelni kezdte az autó megvalósítását. A rengeteg pozitív visszajelzést a vállalat a ma kezdődő Pekingi Autószalonon egy jó hírrel jutalmazta meg: bejelentette, hogy gyártásba viszi a koncepciót.

Thomas Ingenlath vezérigazgató állítja, hogy a Preceptet a kezdetektől fogva csak egy bemutatóautónak szánták, de a sajtóban megjelent beszámolók és hozzászólások egyértelművé tették, hogy az emberek imádják a dizájnt, és az autónak nagy sikere lehet a piacon. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a gyárból távozó villanyautó a lehető legjobban hasonlítson a 2020-as Genfi Autószalonra készített tanulmányra, beleértve azt az innovatív és fenntarthatónak szánt anyaghasználatot, amiben a Precept jeleskedik.

A járműben prezentált megoldásokhoz való ragaszkodásnak van egy hátránya is, mégpedig az, hogy az elkövetkezendő legalább három évben biztosan nem látjuk az utakon a négyajtós szépséget. Hosszú időbe telik ugyanis bebiztosítani azt, hogy a koncepció formabontó stíluselemeinek, valamint a műanyagot minél inkább nélkülöző, és újrahasznosított anyagokból előállított belső részek készen álljanak a sorozatgyártásra.

EZT OLVASTAD MÁR?  Nagyon okosan oldaná meg a villámgyors töltést a Porsche

Gondolhatjuk, hogy a Preceptet nem minden villanyautóra vágyó vásárló engedheti majd meg magának, s ezért a Polestar nem is tervez tömeges gyártást óránként 30-60 megépült példánnyal. Ellenben olyan limitált szériás termelésről sincs szó, mint amivel a márka első autója, a plug-in hibrid Polestar 1 piacra került – valahol a kettő közé illeszkedik be a sportos GT, évi maximum néhány ezer darabbal. A fejlesztés során még megőrzi jelenlegi nevét a villanyautó, de az értékesítéskor már követni fogja a cég által használatos számozást. Hogy hányas számot kapja, az azon múlik, hogy a többi modellhez képest mikor érkezik meg a piacra.

Műszaki adatokkal már a tanulmánynál is csínján bánt a Polestar, és azt sem tudjuk, hogy a végleges változatot mi fogja hajtani, de Ingenlath versenyképes hatótávot és sportautókra jellemző teljesítményt ígér. A gyártásnak egy új kínai létesítmény ad otthont, ahol karbonsemlegesen épül majd az autó.

Elektromos autót használsz?