A Hyundai a Hungaroringen tesztelte elektromos versenyautóját
A Hyundai az idei Frankfurti Autószalonon mutatta be a Veloster N ETCR elektromos versenyautóját. A vadonatúj versenyautó tesztelése a múlt hétvégén a Budapest melletti Hungaroringen folytatódott. A teszt problémamentesen sikerült. A versenypályán eltöltött napok lehetővé tették a mérnökök számára, hogy elvégezzék az alváz kiegyensúlyozását, maximalizálják a középre épített villanymotor teljesítményét és hatékonyságát.
A Hyundai komoly tapasztalatokkal rendelkezik az autósport területén, így az i30 N TCR és a Veloster N TCR típussal egyaránt. A céljuk a túraautó bajnokság jövőre elinduló elektromos kategóriájában is egy hasonlóan ütőképes autó tervezése és megépítése volt.
Az elektromos versenyautó középmotoros kialakítása, hátsókerék meghajtással rendelkezik. Az akkumulátort a padlólemezre szerelték, így az alváz jelentős mértékben eltér a Hyundai korábbi versenyautóitól.
A gyártót a Veloster N ETCR fejlesztése elősegíti abban a törekvésében is, hogy a jövőben nagy teljesítményű elektromos autókat fejlesszenek. A magyarországi tesztnapok csak a kezdetét jelentették a következő hónapokra tervezett tesztelési programnak. A tesztsorozat közben az autó minden rendszerét megvizsgálják majd és tovább csiszolják, fejlesztik, hogy a lehető legjobb eredményt érhessék majd el 2020-ban az az első ETCR versenysorozatban.
A Hyundai Motorsport csapata igazgatója, Andrea Adamo elmondta: „Minden új projektben nagyon fontos esemény az első teszt, ám a Hyundai Veloster N ETCR-vel a szokásosnál is nagyobb jelentőségű volt. Ez az első elektromos versenyautónk és az első alvázunk, amelyben a motort középre szereltük és hátsókerék-meghajtása van. Az i30 N TCR és a Veloster N TCR már bizonyította, hogy nagyon erős túraautót tudunk építeni, de most rengeteget kell még tanulnunk az új csomagról a verseny 2020-as kezdetéig. A következő néhány hónapban nagyon elfoglaltak leszünk. Alapvetően két kihívás áll előttünk: tovább kell fejlesztenünk a platformot, de közben meg kell tanulnunk hatékonyan használni az akkumulátorokat és a motorokat. Azonban biztos vagyok abban, hogy a tesztelési ütemterv végére a mérnökeink képesek lesznek egy újabb, a versenyeket megnyerni képes autó építésére.”