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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Hyundai az idei Frankfurti Autószalonon mutatta be a Veloster N ETCR elektromos versenyautóját. A vadonatúj versenyautó tesztelése a múlt hétvégén a Budapest melletti Hungaroringen folytatódott. A teszt problémamentesen sikerült. A versenypályán eltöltött napok lehetővé tették a mérnökök számára, hogy elvégezzék az alváz kiegyensúlyozását, maximalizálják a középre épített villanymotor teljesítményét és hatékonyságát.

A Hyundai komoly tapasztalatokkal rendelkezik az autósport területén, így az i30 N TCR és a Veloster N TCR típussal egyaránt. A céljuk a túraautó bajnokság jövőre elinduló elektromos kategóriájában is egy hasonlóan ütőképes autó tervezése és megépítése volt.

Az elektromos versenyautó középmotoros kialakítása, hátsókerék meghajtással rendelkezik. Az akkumulátort a padlólemezre szerelték, így az alváz jelentős mértékben eltér a Hyundai korábbi versenyautóitól.

A gyártót a Veloster N ETCR fejlesztése elősegíti abban a törekvésében is, hogy a jövőben nagy teljesítményű elektromos autókat fejlesszenek. A magyarországi tesztnapok csak a kezdetét jelentették a következő hónapokra tervezett tesztelési programnak. A tesztsorozat közben az autó minden rendszerét megvizsgálják majd és tovább csiszolják, fejlesztik, hogy a lehető legjobb eredményt érhessék majd el 2020-ban az az első ETCR versenysorozatban.

A Hyundai Motorsport csapata igazgatója, Andrea Adamo elmondta: „Minden új projektben nagyon fontos esemény az első teszt, ám a Hyundai Veloster N ETCR-vel a szokásosnál is nagyobb jelentőségű volt. Ez az első elektromos versenyautónk és az első alvázunk, amelyben a motort középre szereltük és hátsókerék-meghajtása van. Az i30 N TCR és a Veloster N TCR már bizonyította, hogy nagyon erős túraautót tudunk építeni, de most rengeteget kell még tanulnunk az új csomagról a verseny 2020-as kezdetéig. A következő néhány hónapban nagyon elfoglaltak leszünk. Alapvetően két kihívás áll előttünk: tovább kell fejlesztenünk a platformot, de közben meg kell tanulnunk hatékonyan használni az akkumulátorokat és a motorokat. Azonban biztos vagyok abban, hogy a tesztelési ütemterv végére a mérnökeink képesek lesznek egy újabb, a versenyeket megnyerni képes autó építésére.”

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.