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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Új külső, új rekord – ismét akcióban a 670 lóerős Volkswagen

elektromos autó

A 2018-as Pikes Peak International Hill Climb után a Volkswagen Motorsport csapata vérszemet kapott, ahova csak lehetett, elvitte versenyezni az ID.R-t megmutatni a közönségnek, mire képes az ID. család tisztán elektromos technológiája. Legutóbbi szenzációs futamát követően az 500 kW (670 lóerő) teljesítményű bestia öt rekorddal a zsebében csomagtartójában több mint egy évre elvonult a kamerák elől, ám most visszatért, és diadaléhsége mit sem csillapodott. Máris kiszemelte következő prédáját, holott igazság szerint vadásznia sem kell: akárhányszor beindítja a villanymotorját, valakinek a rekordja azonnal veszélybe kerül.

Ott versenyeztek villanyautóval, ahol eddig még soha

És ez nem is akkora túlzás azok után, amit a Bilster Berg aszfaltján összehozott a minap. A Volkswagen mérnökei tesztelni vitték ki a 4,2 kilométer hosszú versenypályára a villanyautót, de addig-addig rótták az egyre gyorsabb köröket, míg délre az ID.R lett a pálya királya. Nem is akárhogy, több mint 9 másodperccel.

A változatosság kedvéért ezúttal nem Romain Dumas parádézott a volán mögött (bár ő is vezette aznap az autót), hanem egy másik tesztpilóta, Dieter Depping, aki 1 perc 24,206 másodperc alatt küzdötte át magát a 19 kanyaron. Ezzel egy 2016-ban felállított 1 perc 33,27 másodperces csúcsot szárnyalt túl. A háromszoros német rally-bajnokot álló ovációval fogadta a csapata a célban, ekkor tudta meg, hogy minden korábbi próbálkozásnál gyorsabb volt.

Egy rekorddal több a kirakatban, szuper, de az igazi kihívás még csak most jön. A Volkswagen azért ment a Bilster Bergre, hogy felkészítse versenyautóját az október 16-18. között megrendezésre kerülő angliai Goodwood SpeedWeek futamára, ahol már kíváncsi szemek előtt kell a legjobbnak lennie. A cél a Motor Circuit mindenkori leggyorsabb körideje, ami 1:18,217, ez Nick Padmore Lola T70 Spyder típusú autójához tartozik 2015-ből.

Jön a Volkswagen ID. R második generációja

Ahogy azt már megszokhattuk, az új rekordkísérlethez új külső dukál, a kínai dögös vörös egyenruha után most egy kicsit visszafogottabb színekben, kék-ezüst borítással pompázik az ID.R. A tervezők igyekeztek minél több díszítőelemet átültetni az ID. család jellemzőiből, a színek, a fekete tető, és a króm bevonás mind azt a cél szolgálják, hogy a versenyautó a lehető legjobban emlékeztessen a megvásárolható modellekre.

A németországi futam még egy szempontból különlegesnek számított: itt gurult együtt versenypályára legelőször az ID.R és az ID.3. Ez utóbbi az első villanyautó a gyártó MEB padlólemezén, eddig több mint 25 000 darab fogyott belőle Európában. Két nappal ezelőtt az ID. széria legújabb tagja is bemutatkozott, az ID.4 SUV, melynek globális elérhetősége jó eséllyel a legfontosabb modellé teszi a VW teljes kínálatában.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.