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
auto

Új külső, új rekord – ismét akcióban a 670 lóerős Volkswagen

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

A 2018-as Pikes Peak International Hill Climb után a Volkswagen Motorsport csapata vérszemet kapott, ahova csak lehetett, elvitte versenyezni az ID.R-t megmutatni a közönségnek, mire képes az ID. család tisztán elektromos technológiája. Legutóbbi szenzációs futamát követően az 500 kW (670 lóerő) teljesítményű bestia öt rekorddal a zsebében csomagtartójában több mint egy évre elvonult a kamerák elől, ám most visszatért, és diadaléhsége mit sem csillapodott. Máris kiszemelte következő prédáját, holott igazság szerint vadásznia sem kell: akárhányszor beindítja a villanymotorját, valakinek a rekordja azonnal veszélybe kerül.

Ott versenyeztek villanyautóval, ahol eddig még soha

És ez nem is akkora túlzás azok után, amit a Bilster Berg aszfaltján összehozott a minap. A Volkswagen mérnökei tesztelni vitték ki a 4,2 kilométer hosszú versenypályára a villanyautót, de addig-addig rótták az egyre gyorsabb köröket, míg délre az ID.R lett a pálya királya. Nem is akárhogy, több mint 9 másodperccel.

A változatosság kedvéért ezúttal nem Romain Dumas parádézott a volán mögött (bár ő is vezette aznap az autót), hanem egy másik tesztpilóta, Dieter Depping, aki 1 perc 24,206 másodperc alatt küzdötte át magát a 19 kanyaron. Ezzel egy 2016-ban felállított 1 perc 33,27 másodperces csúcsot szárnyalt túl. A háromszoros német rally-bajnokot álló ovációval fogadta a csapata a célban, ekkor tudta meg, hogy minden korábbi próbálkozásnál gyorsabb volt.

Egy rekorddal több a kirakatban, szuper, de az igazi kihívás még csak most jön. A Volkswagen azért ment a Bilster Bergre, hogy felkészítse versenyautóját az október 16-18. között megrendezésre kerülő angliai Goodwood SpeedWeek futamára, ahol már kíváncsi szemek előtt kell a legjobbnak lennie. A cél a Motor Circuit mindenkori leggyorsabb körideje, ami 1:18,217, ez Nick Padmore Lola T70 Spyder típusú autójához tartozik 2015-ből.

Jön a Volkswagen ID. R második generációja

Ahogy azt már megszokhattuk, az új rekordkísérlethez új külső dukál, a kínai dögös vörös egyenruha után most egy kicsit visszafogottabb színekben, kék-ezüst borítással pompázik az ID.R. A tervezők igyekeztek minél több díszítőelemet átültetni az ID. család jellemzőiből, a színek, a fekete tető, és a króm bevonás mind azt a cél szolgálják, hogy a versenyautó a lehető legjobban emlékeztessen a megvásárolható modellekre.

A németországi futam még egy szempontból különlegesnek számított: itt gurult együtt versenypályára legelőször az ID.R és az ID.3. Ez utóbbi az első villanyautó a gyártó MEB padlólemezén, eddig több mint 25 000 darab fogyott belőle Európában. Két nappal ezelőtt az ID. széria legújabb tagja is bemutatkozott, az ID.4 SUV, melynek globális elérhetősége jó eséllyel a legfontosabb modellé teszi a VW teljes kínálatában.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.