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
auto
2024. 04. 16. kedd

2021 végétől Európában is elérhetővé válik a Mustang Mach-E legerősebb, GT változata. A villanyautó valamennyi tervezett típusa tavaly novemberben bemutatkozott, ám az mostanáig kérdéses maradt, hogy a többi változattól külsőleg is eltérő GT eljut-e hozzánk az Egyesült Államokból. Az akkor közzétett specifikációkat is frissítette most a Ford, valamint a crossover európai töltéséhez kapcsolódó szolgáltatásokról is érkeztek információk. Vételárat viszont továbbra sem árult el a gyártó.

Ford Mustang Mach-E: az új csődör a karámban

A Mach-E GT-t kategóriájának legjobban gyorsuló modelljeként reklámozzák az amerikaiak, de ezt egyelőre érdemes fenntartásokkal kezelni, mert a 3,7 másodperces sprintidő 100 km/h-s sebességre gurulórajtból jött ki a tesztek során, ráadásul a Model Y Performance is hasonló eredményt ígér. Az autó teljesítménye 458 lóerő, a két villanymotor a négy keréken osztja szét az összesen 830 Nm azonnal elérhető nyomatékát. A végsebességet nem engedi 200 km/h fölé a Ford, ezzel is óvja az akkumulátort a felesleges terheléstől.

A lítium-ion akkupakk használható kapacitása 88 kWh, ami WLTP-ben 500 kilométeres hatótávolságot jelent – legalábbis az előzetes adatok szerint, mert hivatalos számok csak a homologizációt követően érkeznek. A premierkor a Ford 98,8 kWh-t emlegetett, az bizonyára a bruttó érték. Ugyanezzel az akkuval és összkerék-meghajtással lehet kérni egy másik típust is a villanyautóból, annál az alacsonyabb teljesítmény miatt a hatótáv magasabb lesz, 540 km WLTP-ben.

A GT felszereltségének része a MagneRide adaptív felfüggesztés, 20 colos könnyűfém felnik, vörös színű féknyergek, és egyedi festékopciók, mint például a Grabber Blue és a Cyber Orange. Az utastérben egy 15,5 colos full HD érintőkijelzőn fut a legújabb SYNC kommunikációs és infotainment rendszer.

A Mustang Mach-E valamennyi változatának vásárlói öt éves díjmentes hozzáférést kapnak a FordPass szolgáltatáshoz, amelyen keresztül több mint 155 000 töltőpontot vehetnek igénybe a töltéshez szerte Európában. A villámtöltést is megkönnyíti ügyfelei számára a Ford, az IONITY hálózathoz egyéves ingyenes használatot kínál az autóvásárlás mellé. Ezeken a berendezéseken maximálisan 150 kW-tal tud tölteni a villany-Mustang, a töltési sebességhez pedig ezúttal a nagy akkus, hátsókerekes változatot hozza példának a gyártó, ami körülbelül 119 kilométer útra elegendő elektromosságot képes felvenni 10 perc alatt, teli aksival pedig 610 km (WLTP) a becsült hatótávja.

Gyorsabban tölt a vártnál az elektromos Mustang

A forgalmazásra még várnunk kell ugyan, de a Mach-E GT már itt van Európában. A mai napon mutatkozott be személyesen Rotterdamban annak a Go Electric elnevezésű roadshow-nak a folytatásaként, melynek keretében a standard változatú Mach-E megjárta Londont európai debütálásaként. De nemcsak a legerősebb megvásárolható elektromos Mustang vonult fel a holland városban, hanem a közel 1400 lóerős Mustang Mach-E 1400 is, melynek lehengerlő teljesítménye összesen hét darab villanymotorból származik.

Őrületes, mire képes egy Ford Mustang hét motorral

Ha nem jött volna el az apokalipszis márciusban, a villanyautó legelső darabjai már most novemberben a vásárlóknál lehetnének, de így 2021-nél előbb senkinek sem lesz ilyen kocsija Európában.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.