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
auto
2024. 04. 26. péntek

Rekordgyorsan szerelné össze csúcs-villanyautóját a Volkswagen

elektromos autó

A hétfői nap stratégiai szempontból kulcsfontosságú lehet a Volkswagen Csoport jövőjét illetően, miután az autógyártó konszern felügyelőbizottsága teljes támogatást ígért a vállalatot egyenesen az elektromobilitás felé kormányzó Herbert Diess CEO számára. A gyűlésről kiadott, leginkább az igazgatói átszerveződésre kihegyezett sajtóanyag azonban röviden említ egy másik lényeges bejelentést is, amiről német hírportáloknak sikerült további részleteket kideríteni: a wolfsburgi létesítmény a magasan automatizált villanyautó-gyártás mintapéldájává alakul.

Wolfsburg

A vállalat fő gyártólétesítménye, mely jelenleg a világ legnagyobb autógyárai közé tartozik több mint 800.000 darab éves kibocsátással, egy vadonatúj csúcs-villanyautó összeszerelésének fog otthont adni, amely a márka technológiai zászlóshajójaként csatlakozik majd a kínálathoz. Ehhez egy olyan projektet fog elindítani a gyártó, mint az Audi Artemis programja, azaz különálló csapat fog azon dolgozni, hogy a lehető leggyorsabban kifejlesszék és gyártásba vihessék az autót – jóllehet az új modell állítólag csak 2025-2026 környékén várható.

ID.4 minőségkontroll Zwickauban

Diess a VW-menedzserekhez szóló beszédében közvetlenül említi a Teslával való rivalizálást – a wolfsburgi gyárral azt akarja bebizonyítani, hogy képes ugyanarra, amire a kaliforniai autógyártó készül. Elon Musk korábban arról beszélt, hogy a Németországban épülő Gigafactory demonstrálni fogja azt a radikális váltást, ahogyan az autói megépülnek. Ez alatt leginkább az összeszerelés sebességére kell gondolni: Diess a Musk által kitűzött 10 óra/autó gyártási időt célozta meg. Ez azt jelentené, hogy a VW villanyautójának egy példánya mintegy kétszer olyan gyorsan készülne el, mint az üzem jelenlegi legfontosabb termékei, a Golf és a Tiguan. A Zwickauban gyártott ID.3-nak is körülbelül 20 órára van szüksége, hogy legurulhasson a szerelőszalagról.

Golf 8 Wolfsburgban

Az egyelőre meg nem nevezett elektromos autóból hat számjeggyel leírható darabszám gyártására készül a VW évente, és várhatóan a Csoport más márkái is megkapják.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.