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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Peugeot hivatalos közleményben megerősítette a francia hírportálok novemberi értesüléseit, miszerint a 3008-as divatterepjáró következő generációja tisztán elektromos hajtáslánccal is megjelenik, és az akkumulátorokat a cég franciaországi partnerei házon belül állítják elő hozzá. Az úgynevezett Automotive Cell Company (ACC), melynek alapítói az Opel, valamint a Total energetikai óriáshoz tartozó Saft, az észak-franciaországi Douvrinban kezdi meg hamarosan akkugyárának építését. Az üzem várhatóan 2023-tól állítja elő az energiatároló alkatrészeket a PSA Csoport villanyautó számára, jelentősen csökkentve azok szállításának idejét, költségeit és környezeti hatásait. A Csoport jelenleg a kínai BYD-től és a Great Wall Motors hálózatától szerzi be az akkukat.

Vadiúj alapokra teszik a teljesen elektromos Peugeot 3008-at

A legelső modell, mely a francia cellákat használja, a Peugeot e-3008 lesz, de minden olyan típusba itt készülnek az aksik, amely a PSA az EMP2 platformja alapján fejlesztett, vadonatúj elektromos padlólemezére, az eVMP-re épül. Az ACC kifejezetten ehhez a műszaki architektúrához fejleszti és méretezi a cellákat. Az autógyártó konszern új generációs elektromos modelljeiben 60-100 kWh kapacitású akkucsomagok kapnak majd helyet, amelyek így 400-650 kilométeres hatótávolságot nyújtanak vásárlóiknak.

Peugeot e-2008

A lítium-ion aksik a hagyományos nikkel-mangán-kobalt katódkémiát alkalmazzák majd, de a Peugeot ígéretei szerint megnövelt energiasűrűséggel és élettartammal fognak rendelkezni, a csökkentett kobalttartalomnak köszönhetően pedig olcsóbbak is lesznek. A technológia 2021-re kapja meg a hatósági engedélyeket, ezt követően kezdődik a gyártás előkészítése.

Ki találja ki, hogy melyik modell töltőcsatlakozója van a képen? Itt a megoldás.

Még a douvrini gyár beindítása előtt megépül egy kísérleti gyártósor a délnyugat-franciaországi Nersac városában (ami jelenleg a Saft gyártóbázisa), ahol az ACC akkumulátorainak gyártástechnológiáját alakítják ki. Ez kerül be aztán Douvrinba, ahol kezdetben évi 8 GWh kapacitás előállításával számolnak, amit terveik szerint rövid időn belül megháromszoroznak. Évente nagyságrendileg 300 ezer darab villanyautóhoz elegendő akkumulátor-csomagot szerelhetnek össze a gyár alkalmazottai, mely fontos szerepet játszik a Peugeot azon stratégiai célkitűzésében, hogy 2025-től minden modellcsaládját teljes mértékben villamosítsa.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.