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 A hétfői nap stratégiai szempontból kulcsfontosságú lehet a Volkswagen Csoport jövőjét illetően, miután az autógyártó konszern felügyelőbizottsága teljes támogatást ígért a vállalatot egyenesen az elektromobilitás felé kormányzó Herbert Diess CEO számára. A gyűlésről kiadott, leginkább az igazgatói átszerveződésre kihegyezett sajtóanyag azonban röviden említ egy másik lényeges bejelentést is, amiről német hírportáloknak sikerült további részleteket kideríteni: a wolfsburgi létesítmény a magasan automatizált villanyautó-gyártás mintapéldájává alakul. Wolfsburg A vállalat fő gyártólétesítménye, mely jelenleg a világ legnagyobb autógyárai közé tartozik több mint 800.000 darab éves kibocsátással, egy vadonatúj csúcs-villanyautó összeszerelésének fog otthont adni, amely a márka technológiai zászlóshajójaként csatlakozik majd a kínálathoz. Ehhez egy olyan projektet fog elindítani a gyártó, mint az Audi Artemis programja, azaz különálló csapat fog azon dolgozni, hogy a lehető leggyorsabban kifejlesszék és gyártásba vihessék az autót – jóllehet az új modell állítólag csak 2025-2026 környékén várható. ID.4 minőségkontroll Zwickauban Diess a VW-menedzserekhez szóló beszédében közvetlenül említi a Teslával való rivalizálást – a wolfsburgi gyárral azt akarja bebizonyítani, hogy képes ugyanarra, amire a kaliforniai autógyártó készül. Elon Musk korábban arról beszélt, hogy a Németországban épülő Gigafactory demonstrálni fogja azt a radikális váltást, ahogyan az autói megépülnek. Ez alatt leginkább az összeszerelés sebességére kell gondolni: Diess a Musk által kitűzött 10 óra/autó gyártási időt célozta meg. Ez azt jelentené, hogy a VW villanyautójának egy példánya mintegy kétszer olyan gyorsan készülne el, mint az üzem jelenlegi legfontosabb termékei, a Golf és a Tiguan. A Zwickauban gyártott ID.3-nak is körülbelül 20 órára van szüksége, hogy legurulhasson a szerelőszalagról. Golf 8 Wolfsburgban Az egyelőre meg nem nevezett elektromos autóból hat számjeggyel leírható darabszám gyártására készül a VW évente, és várhatóan a Csoport más márkái is megkapják. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!