Az Egyesült Államokban a tüzelőanyag-cellás elektromos járművek eladásai 5 évvel ezelőtti szintre estek vissza, így anélkül pukkadt ki a hidrogén-lufi, hogy valaha is felfújták volna azt. A Kaliforniai Tüzelőanyag-cella Szövetség (California Fuel Cell Partnership) adatai szerint 2020-ban összesen mindössze 937 darab hidrogén üzemanyagcellás személygépkocsit értékesítettek, amely 55%-os visszaesés a 2019-es 2089 darab után. A legnépszerűbb FCEV 2020-ban a Toyota Mirai volt, amelyből 499 példány talált gazdára (2019-ben 1502 db, 67%-os a csökkenés), a második a Hyundai NEXO, 208 darabos eladással (22%-os visszaesés, 267 darabról), az egyéb típusok eladásai pedig 230 darabot tettek ki, amely 28%-os visszaesést jelent az előző évi 320 darabról. Hyundai Nexo Az elmúlt évtizedben a hidrogénautók eladása 2018-ban érte el a csúcsot az Amerikai Egyesült Államokban, akkor 2368 FCEV személyautót adtak el, 2019-ben ehhez képest már 12%-os csökkenést szenvedett el a piac. Amerikában összesen körülbelül 9000 hidrogénautó fut az utakon. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!