Bemutatkozott a Peugeot e-Partner

Egy újabb trió vált teljessé a Stellantis (korábban PSA Csoport) kisteherautó-portfóliójában, miután a Peugeot e-Partner is csatlakozott az elmúlt hetekben bemutatott Opel/Vauxhall Combo-e, és a Citroën ë-Berlingo elektromos furgonokhoz. Amennyire a kis haszongépjárművek számára tervezett közös EMP2 architektúra engedte, a három márka igyekezett a saját dizájnnyelvezetére szabni saját emblémájával ellátott villanyautóját, így külsőre meglehetősen látványos a különbség a három jármű között, de műszaki paramétereiket tekintve azonosak, s az e-Partner sem lóg ki a sorból.

Az 1996-ban megjelent, és azóta több mint 2 milliós példányszámban eladott modellnek nem ez a legelső teljesen elektromos hajtáslánca, hiszen a 2010-es évek közepe tájékán Partner Electric és Partner Tepee Electric néven hozzá lehetett jutni mind a dobozos, mint az utasszállító változathoz. Az akkori specifikációkat azonban lényegesen felülmúlja az immáron a Stellantis részévé vált francia konszern közös rendszerének tudása.

Az e-Partner akár 275 kilométert (WLTP) is meg tud tenni egyetlen töltéssel az 50 kWh-s akkucsomagjának köszönhetően, miközben a városok olyan részeire is beengedést nyer, ahonnan a belsőégésű motorral hajtott járműveket már kitiltották, vagy csak borsos behajtási díj fejében gurulhatnak be. Ilyen területekből pedig egyre több lesz a jövőben.

EZT OLVASTAD MÁR?  Nagyon megéri Londonban elektromos kisteherautóra váltani

A kisteherautó villanymotorjának teljesítménye 100 kW (136 lóerő) 260 Nm forgatónyomatékkal, de az elektronika 130 km/h sebességnél többet nem enged az autónak. Álló helyzetből 100 km/h-ra 11,2 másodperc alatt gyorsul fel az e-Partner. A teljesítmény és az energiahatékonyság megfelelő egyensúlyának megtalálásához ugyanazon három vezetési mód közül választhatunk, mint az unokatesóknál.

A 18 modulból összeszerelt akkupakk 7,4 kW-os egyfázisú, illetve opcionálisan 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltővel tölthető AC hálózaton, előbbivel 7,5 óra, utóbbival 5 óra a teljes töltés a megfelelő töltőberendezésen. Sürgősebb energiafelvétel esetén a 100 kW-os DC csatlakozó segít energiát gyűjteni az aksiba.

A padló alá rejtett akkumulátor nem csökkenti az elektromos Partner rakodóterét, a hagyományos hajtású változatokhoz hasonlóan 4,4, illetve 3,8 köbméternyi hely áll rendelkezésre attól függően, hogy a nagyobbik (4,75 méter), vagy a kisebbik (4,40 méter) változatot választjuk. A két méretben kapható kisteherautó-változat mellett 5 utas számára kialakított kisbusz verzió is elérhetővé válik. A hasznos teherbírás maximum 800 kg, a vontatási kapacitás pedig 750 kg.

A Peugeot vásárlói az Easy-Charge, Easy-Move, és Easy-Care szolgáltatásokat élvezhetik, melyek felölelik többek között az otthoni, vagy munkahelyi töltőpont felszerelését, a töltőpontokat is számításba vevő útvonaltervezést, valamint a 8 éves/160.000 kilométeres garanciát az akkura.

EZT OLVASTAD MÁR?  Novemberben talán már láthatjuk a Tesla kisteherautóját

Az e-Partner az év második felében érkezik a kereskedésekbe, gyártásának Spanyolország ad majd otthont.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.