Hosszú út vár még a Volkswagenre az úgynevezett Project Trinity megvalósításáig, de azt már nagy vonalakban tudni lehet, hogy milyen fejlesztési célokat követve dolgoznak a német mérnökök a 2026-ban megjelenő tisztán elektromos csúcsmodellen. Mint korábban beszámoltunk róla, a Trinity elnevezés három innovációra utal: a villanyautó
- vadonatúj padlólemezt vezet fel a palettára;
- új szoftvercsomaggal érkezik, mely magas fokú digitalizációt és önvezető képességet kínál a vásárlóknak;
- egy új gyártási eljárást is elhoz, amely során minden eddiginél gyorsabban szerelik össze az autókat Wolfsburgban.
Az, hogy a Volkswagen egyszerre szánja villámgyorsan és tömegesen gyártott modellnek, valamint technológiai úttörőnek is a Trinity-t, némileg ellentmond egymásnak, hiszen a népautókra jellemző alacsony ár általában nem az új megoldásokat magukkal hozó csúcsmodellek velejárója.
Márpedig a rendkívül áramvonalasnak és dinamikusnak mondott, kicsivel több mint 4 méter hosszú szedán állítólag tényleg nem lesz drága, az alapváltozat körülbelül 35.000 euróba fog kerülni. Erről Ralf Brandstätter beszélt a német Welt am Sonntag magazinnak egy interjúban, ahol elmondta, hogy a vásárlók éppen olyan ártartományra számíthatnak, ami tipikus a márkára. Összehasonlításképpen az ID.3 jelenlegi legolcsóbb, Pure kiadása 31.495 euróról indul Németországban.
Hozzá kell tenni persze, hogy csakúgy, mint a MEB-platformot bevezető ferdehátúnál, bizonyára a Trinity-nél sem a legolcsóbb verzióval indul majd az értékesítés. Arról viszont egyelőre nem esett szó, hogy a legnagyobb tudású változatért mennyit kell majd fizetni.